
AppleInsider může získat přidruženou provizi za nákupy uskutečněné prostřednictvím odkazů na našich stránkách.
Výzkumná společnost Media Matters for America vydala soubor dat, který podrobně popisuje, co Apple tvrdí, že jsou denní reklamní výdaje na Twitteru, což ukazuje dramatický nárůst – nikoli pokles – od převzetí Elona Muska.
Apple svou reklamu na Twitteru nekomentoval a pravděpodobně nebude, i když Tim Cook řekl, že počítá s tím, že bude služba moderovat, jak Musk slíbil. Poté reklamní agentura Applu doporučila, aby všichni její klienti přestali inzerovat na Twitteru, alespoň krátkodobě.
Nedávno Elon Musk na Twitteru řekl, že Apple „většinou přestal inzerovat na Twitteru a on by to měl vědět.
Navzdory jednostranné slovní válce není jasné, co se vlastně děje. Media Matters for America (MMA) tvrdí, že realita je taková, že Apple od převzetí Muska skutečně zvýšil své výdaje.
Čísla neziskové organizace ukazují výrazný propad kolem 8. listopadu 2022 a 21. listopadu 2022, ale nikdy se úplně nezastaví. A kromě toho posledního data Apple nikdy neutratil méně než první den Muska.
První den, 28. října 2022, údaje o MMA tvrdí, že Apple utratil 31 941,76 $. V poslední den zprávy, 28. listopadu 2022, Apple údajně utratil 84 615,70 $, tedy 2,6krát více než dříve.

Odhadovaná útrata za reklamu na Twitteru společnosti Apple podle Media Matters for America
„[The data is based] na analýze dat Pathmatics, od 28. října 2022 (první den oficiálního vlastnictví Twitteru Elonem Muskem) do 28. listopadu 2022,“ píše MMA ve své zprávě.
Nejsou zde žádné podrobnosti, které by pokryly i to, zda se jednalo o výdaje společnosti Apple pouze v USA nebo globálně. Neexistuje také žádný kontext, který by ukázal, kdy byla útrata za reklamu dříve zaúčtována ke spuštění.
Bez upřesnění je tedy možné, že Apple již tyto částky zavázal nikoli na základě Muskova příchodu, ale na základě vlastních marketingových potřeb pro danou dobu. AppleInsider požádala MMA, aby objasnila, jak byla data shromažďována, a další faktory související s výdaji na reklamu.
Pro informace o Muskových nárocích jsme se také obrátili na Twitter, ale není jasné, zda se e-maily společnosti čtou.
Zdroj: appleinsider.com