Klávesnice ve visionOS

Virtuální klávesnice společnosti Apple v systému visionOS má vysokou úroveň pozornosti věnovanou detailům s mnoha malými prvky, které se kombinují a vytvářejí skvělou interakci uživatelského rozhraní pro nefyzické periferie.
Jedním z problémů nových platforem je potřeba vymyslet způsoby, jak s nimi uživatelé přímo komunikovat. Jednou z těchto problémových oblastí byla klávesnice, přičemž výrobci zařízení museli přijít se způsobem, jak povolit rozhraní podobná klávesnici a přitom pracovat v rámci omezení platformy.
U náhlavních souprav VR nebo aplikací AR může být obtížné implementovat klávesnici, protože uživatel obvykle nevidí skutečnou fyzickou verzi. Softwarové klávesnice ve virtuálním prostoru jsou také ochromeny nedostatkem hmatové odezvy od mačkání neexistujících tlačítek spolu s typickým používáním ovladačů ke každému stisknutí.
Apple Vision Pro se svým displejem se smíšenou realitou dokáže nabídnout vynikající koncept klávesnice, který hodně spoléhá na systém detekce rukou. Jistě, Siri by mohla být použita pro zadávání textu, ale klávesnice je zde také jako možnost.
Vývojář Atilla Taskiran přenesl na Twitter v neděli, abychom nastínili, jak má softwarová klávesnice Apple velkou „pozornost na detaily“. Taskiran, který rozebírá klávesnici a ukazuje animovaný gif, nabízí tři grafické prvky, které používá každý úhoz.
Pozornost věnovaná detailům je zásadní, zejména pokud jde o interakce.
Zde je malý rozpis interakce klávesnice a vizuální zpětné vazby ve visionOS.
1. Podívejte se, jak se klávesy zvýrazní, když na ně umístíte prsty.
2. Stisknutí klávesy ji stlačí pic.twitter.com/07Yy81swCg— Atilla Takran (@_atilla1) 11. června 2023
Za prvé, klávesy se zvýrazňují, když přes ně uživatel překrývá prsty, a také jsou tím jasnější, čím blíže ke klávese se špička prstu přibližuje. To pomáhá uživateli potvrdit, že se nachází ve správné oblasti, aby skutečně napsal správný klíč.
Při stisku klávesy nezůstává tlačítko statické, protože místo toho směřuje dolů na ose Z, aby odpovídalo stisknutí. Trochu to připomíná pohyb kláves fyzické klávesnice nahoru a dolů, i když bez hmatové odezvy.
Apple přidává do klávesnice třetí prvek uživatelského rozhraní v podobě rozšířeného kruhového pulzu, který vyčnívá z klávesy. Puls je způsob, jak potvrdit, že uživatel „stiskl“ klávesu dostatečně daleko, aby byla zaregistrována.
Taskiranův tweet je pouze jedním příkladem celého operačního systému a rozhraní pro platformu, která je pro Apple relativně nová. Je pravděpodobné, že s tím, jak si Apple Vision Pro vyzkouší více vývojářů a outsiderů společnosti, vyjde najevo více detailů malých, ale důležitých prvků.
Zdroj: appleinsider.com