Apple Vision Pro v Apple Parku

Apple Vision Pro potřebuje přesvědčit vývojáře, aby vytvořili aplikace pro náhlavní soupravu, a také přimět spotřebitele, aby si platformu po jejím vydání zakoupili, přičemž dostupnost je velkou součástí plánu společnosti Apple, aby bylo zařízení úspěšné.
Apple Vision Pro je několik měsíců od jeho očekávaného vydání na začátku roku 2024 a do té doby má Apple spoustu času na to, aby se pokusil dosáhnout co největšího úspěchu. Aby tak učinil, musí povzbudit dvě různé kategorie, aby si koupily Apple Vision Pro.
První skupinou jsou vývojáři, kteří musí být přesvědčeni, aby pro náhlavní soupravu vytvořili působivé aplikace třetích stran. Druhým je koncový spotřebitel, skupina, kterou by vývojářské aplikace mohly v budoucnu využít k přesvědčivým nákupům hardwaru.
V rozhovoru s Digitální trendyviceprezidentka Apple pro vztahy s vývojáři Susan Prescott a vrchní ředitel produktového marketingu pro Apple Vision Pro Steve Sinclair, stejně jako řada vývojářů, diskutovali o stavu náhlavní soupravy a o tom, co se musí stát dál.
Registrace vývojářů
Po zprávách, že vývojáři houfně nenavštěvovali laboratoře vývojářů zařízení, Apple trvá na tom, že vývojáři jsou z headsetu nadšení. Prescott tvrdí, že s laboratořemi, které jsme doposud provozovali, byla „extrémně vysoká, tříciferná spokojenost zákazníků“.
Úvod na WWDC a získání okamžitého praktického času pro vývojáře krátce poté bylo důležité, řekl Sinclair, protože „právě tyto typy zážitků budou inspirovat vývojáře k vytváření vlastních zkušeností“. Sinclair dodal, že počet stažení SDK „překonal naše očekávání“.
Plán na zapojení více vývojářů, včetně náhlavních souprav pro zapůjčení, hodnocení kompatibility a dalších online zdrojů, je považován za součást plánu nástupu vývojářů. „Nechceme mít pro Vision Pro k dispozici jen spoustu aplikací – chceme, aby fungovaly skvěle,“ řekl Prescott.
Tento praktický čas je pro některé vývojáře důležitým faktorem, přičemž vývojář Blackbox Ryan McLeod radí: „Je pro mě těžké si představit, že jsem dostatečně inspirován k sestavení Blackboxu pro Vision Pro, aniž bych měl dostatek praktického času.“
Tentokrát bude hardware pro vývojáře „zásadně důležitý“, přičemž McLeod doufá, že „tuto příležitost a podporu pro platformu dostane co nejvíce vývojářů – zejména menších nezávislých týmů“.
Apple bude také muset přesvědčit ostatní vývojáře, aby se v budoucnu přihlásili, přičemž Sinclair navrhuje „Musíme to zpřístupnit každému z našich vývojářů“. Přístup k vývojářským nástrojům, jako jsou Xcode a SwiftUI, pomůže zajistit, aby platforma byla srozumitelná pro stávající vývojáře a ty, kteří svou vývojářskou cestu teprve začínají.
Přístup k hardwaru mimo zapůjčení bude také složitý, kromě vývojářských sad. V jednom návrhu Eran Orr, Miki Levy a Xavi Oromi ze společnosti XRHealth navrhují, že by ji Apple mohl zpřístupnit tím, že nabídne grant vývojářům, kteří si nemohou dovolit sluchátka ani Mac, protože by to „pomohlo nejen komunitě vývojářů, ale také umožnit světu vytvářet další potenciálně život měnící aplikace.“
Veřejný pohled
Veřejnost je hůře přesvědčitelná skupina, která se dříve potřebovala vypořádat s nepřeberným množstvím stávajících headsetů na trhu a také spolykala Apple cenovku 3 499 dolarů.
„Jedna z věcí, které jsme pozorovali, je, že když si lidé poprvé obléknou Vision Pro, jsou tak uneseni novými prostorovými zážitky, že vidí, že často zapomínají, že mají něco na sobě,“ řekl Sinclair. Nutit vývojáře, aby vytvářeli nové zážitky, je samozřejmé, protože Sinclair věří, že pohlcující aplikace „jsou věci, ze kterých budou zákazníci a uživatelé nadšení“.
Aby tak učinil, Sinclair si nemyslí, že jde o přesvědčování na základě tvarového faktoru, ale o předvedení těchto zkušeností a prokázání, že Vision Pro může poskytnout.
Část této potřeby přesvědčit veřejnost vysvětluje nedostatek kontrolorů. „Dospěli jsme k nejjednoduššímu závěru, který zní: [people] měli používat něco, co už vědí, jak používat. Jsou to jejich oči, jsou to jejich ruce, je to jejich hlas,“ uvedli zástupci Applu.
Zdroj: appleinsider.com