Čipová sada Apple M2

AppleInsider může získat přidruženou provizi za nákupy uskutečněné prostřednictvím odkazů na našich stránkách.
Viceprezident Tim Millet pro architekturu platformy Apple a viceprezident produktového marketingu Bob Borchers zvažují výhody zavedení návrhu čipů do společnosti.
V rozhovoru s TechCrunchVedoucí společnosti Apple se posadili, aby diskutovali o přechodu společnosti Apple na křemík a o tom, co to znamená pro spotřebitele a kam doufají, že tuto technologii dostanou.
Millet poznamenává, jak důležitou roli sehrál iPad Pro ve volbě Apple přejít na řadu Maců M1.
„Jakmile jsme se začali dostávat do prostoru iPad Pro, uvědomili jsme si, že ‚víte co, něco tam je‘. Nikdy jsme při vytváření čipů pro iOS zařízení nenechali nic na stole,“ říká Millet. „Ale uvědomili jsme si, že tyto čipy uvnitř těchto jiných skříní mohou skutečně znamenat významný rozdíl z hlediska výkonu.“
Když přišel čas na vydání další řady čipů, společnost chtěla posunout hranice toho, co bylo možné. Apple chtěl být větší a lepší, než nabízet mizerné zvýšení výkonu s každým novým čipem.
„Rodina M2 byla nyní skutečně o udržení této vedoucí pozice tím, že opět posouváme limity technologie. Nenecháváme věci na stole,“ říká Millet. „Nebereme 20% nárůst a nezjišťujeme, jak to rozložit do tří let… přijít na to, jak dosáhnout přírůstkových zisků. Vezmeme to všechno do jednoho roku; prostě jsme na to narazili opravdu tvrdě. To není to, co se děje ve zbytku odvětví nebo historicky.“
Millet se také dotýká vztahu Applu s Intelem a toho, jak si společnosti navzájem pomáhaly vytvářet lepší produkty.
„Intel byl skvělým partnerem v průběhu let, kdy jsme dodávali stroje Intel. Byly velmi citlivé; ve skutečnosti byly inspirovány směrem, který je prosadil Apple,“ říká Millet. „A myslím, že naše produkty z této interakce těžily. Samozřejmě, že někdy z této interakce těžily i produkty našich konkurentů.“
Nakonec si však designérské týmy v Applu uvědomily, že zavedení návrhu čipu do vlastního podniku má významné výhody.
Mac mini M2 z roku 2023
Dvojice také diskutovala o hraní na Mac, které, jak přiznávají, bylo poněkud omezené. Přesto Borchers věří, že s každou novou iterací čipů řady M dochází k pokroku.
Cituje Capcom’s Resident Evil jako důkaz, že AAA vývojáři jsou ochotni přinést své tituly na Mac.
Millet říká, že Apple nezapomněl ani na hráče. Společnost dbala na trh již před přechodem na křemík.
„Příběh začíná před mnoha lety, kdy jsme si tento přechod představovali. Hráči jsou seriózní parta. A nemyslím si, že někoho oklameme tvrzením, že přes noc uděláme z Macu skvělou herní platformu.“ Budeme se na to dlouze dívat.“
Rozhovor končí tím, jak se Apple dívá na to, jak dostat své systémy k co největšímu počtu spotřebitelů. To platí zejména pro jeho základní nabídky, jako je M2 Mac mini, jehož cena je o 100 $ nižší než M1 Mac mini – a o 200 $ levnější pro studenty.
„Na konci dne jsme produktoví lidé a chceme naše systémy předat co největšímu počtu rukou,“ říká Borchers. „Cítíme, že tvarový faktor Macu mini je tak skvělý způsob, jak uvolnit kreativitu a upřímně řečeno, dobrotu ve světě, že jsme chtěli, abychom jej mohli vložit do rukou co největšímu počtu lidí.“
Zdroj: appleinsider.com