Render připravovaného headsetu Apple

Míra přijetí náhlavních souprav Apple se smíšenou realitou mezi uživateli iPhonů by se mohla vyrovnat s AirPods a Apple Watch. Náhlavní souprava však bude za mnohem vyšší cenu.
Zprávy naznačují, že dodávky připravovaného headsetu od společnosti Apple by mohly být zaměřeny na vývojáře s omezenou produkční sérií, alespoň v prvním roce. Může také přilákat jen vážné zájemce kvůli vysoké ceně.
Aby bylo možné určit reakci trhu na nový produkt, nejnovější zpráva od Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) zkoumá jeho potenciální míru přijetí do AirPods a Apple Watch. Jako nositelná zařízení fungují tyto produkty jako příslušenství k iPhone a náhlavní souprava Reality může fungovat podobně.
Například přibližně 40 % majitelů iPhonů má také Bluetooth sluchátka a přibližně jedna třetina vlastní chytré hodinky. Apple drží podstatnou část trhu mezi majiteli iPhonů, kteří vlastní Bluetooth sluchátka nebo chytré hodinky.
Zhruba 60 % majitelů iPhonů s náhlavní soupravou Bluetooth vlastní AirPods, zatímco více než 75 % majitelů iPhonů s chytrými hodinkami vlastní Apple Watch. Proto CIRP očekává, že spotřebitelské přijetí headsetu Reality se bude velmi podobat vzorům přijetí pozorovaným u těchto produktů, zejména Apple Watch.
Pronikání Bluetooth headsetů a chytrých hodinek mezi vlastníky iPhonů a podíl Apple na trhu mezi vlastníky zařízení (dvanáct měsíců do března 2023)
Apple může u headsetu očekávat významný podíl na trhu v rámci relativně omezené spotřebitelské základny. Ale to může záviset na tom, jak dobře zapadá do ekosystému Apple, konkrétně s iPhonem.
AirPods se snadno připojují k iPhonu, zatímco Apple Watch se integrují s iPhonem na vyšší úrovni a obsahují funkce, jako je sledování zdraví, správa oznámení a další funkce. Snadná konektivita s jinými zařízeními Apple by mohla být hnacím faktorem pro přijetí náhlavní soupravy, bez ohledu na to, zda funguje jako samostatné zařízení nebo příslušenství k iPhone.
Značným problémem je také cena headsetu Reality. S cenou 3 000 $ by byl přibližně třikrát vyšší než jeho prémiová konkurence a dražší než většina ostatních produktů nabízených společností Apple.
„Naposledy Apple ztrojnásobil konkurenční tržní cenu se svým chytrým reproduktorem HomePod,“ píše CIRP. „Po téměř pěti letech na tomto trhu se Apple ocitl na vzdáleném třetím místě za Amazon Echo a Google Home.“
Zdroj: appleinsider.com