
Přišel engine Unity 6 pro vývoj multiplatformních her s řadou nových vylepšení zahrnujících funkce umělé inteligence pro postavy a lepší podporu náhlavních souprav včetně chystaného Apple Vision Pro.
Přední výrobce nástrojů pro vývoj her a enginů, Unity, oznámil před několika týdny na své vývojářské konferenci Unite v San Franciscu nový upgrade své sady nástrojů – Unity 6 LTS.
Unity má tu výhodu, že poskytuje většinou bezproblémové nástroje napříč platformami, což umožňuje vývojářům vytvářet špičkové 3D hry a aplikace s menším úsilím. Hry vytvořené pomocí Unity lze publikovat současně na mnoha platformách včetně iOS, macOS, tvOS, Android, webu a dalších.
Nové funkce Unity 6 LTS, které mají být vydány v roce 2024, zahrnují nové funkce umělé inteligence pro tvorbu postav a scén, podporu WebGPU a vylepšení pro náhlavní soupravy XR (Extended Reality), včetně nadcházejícího Apple Vision Pro.
Unity 6 LTS bude také obsahovat multiplayer a vylepšení výkonu a také podporu WebGPU.
WebGPU je nový otevřený grafický standard vyvíjený konsorciem W3C a bude obsahovat JavaScript API založené na Vulkan, Microsoft Direct3D 12 a Apple Graphics API. Nový standard také slibuje, že přinese standardizované grafické rozhraní napříč mobilními zařízeními za předpokladu, že tato zařízení podporují výše zmíněná API.
WebGPU bude také obsahovat standardizované webové grafické zobrazení, které bude poskytovat 3D vykreslování ve všech webových prohlížečích na jakémkoli systému „kdykoli a kdekoli“.
3D herní osvětlení bude vylepšeno o adaptivní objem sondy Unity 6 a vykreslování Universal Pipeline.
Další nové funkce budou podporovat Spatial-Temporal Post-Processing, GPU Occlusion Culling a GPU Resident Drawer. Occlusion Culling urychluje výkon vykreslování odstraněním částí síťových objektů, které jsou skryty před zraky jiných objektů nebo částí prostředí scény.
Unity Cloud
Unity Cloud je prostředí Unity pro spolupráci a sdílení aktiv. Upgradovaná verze bude obsahovat vylepšení řídicího panelu, správy týmu, správce aktiv a nástrojů DevOps.
V současné době je Unity Cloud ve verzi předběžného přístupu pro registrované předplatitele.
Vylepšení AI
Funkce umělé inteligence Unity Muse a Unity Sentis se také dočkaly vylepšení a nových funkcí.
Muse začlení generativní funkce umělé inteligence pro sprity a textury a Sentis zahrne nové funkce umělé inteligence pro generování herních postav, které mohou mít zabudovanou herní umělou inteligenci a budou vědět, jak automaticky reagovat na jiné herní postavy a události. Muse také poskytne modifikaci AI stávajících aktiv Unity.
Unity Behavior umožní vývojářům požádat AI, aby vytvořila chování postav a interakci jednoduše zadáním slovních výzev. Vývojářská umělá inteligence bude obsahovat vývojářský nástroj a odpovědi na kód.
Plná podpora pro Muse dorazí koncem roku 2024.
Na Unite 2023 byla také oznámena partnerství Unity s Apple a Meta. Apple i Meta oznámily, že budou spolupracovat s Unity na vytvoření vývojářských nástrojů pro Apple Vision Pro a Meta Quest a náhlavní soupravy Smart Glasses XR.
V červnu na keynote Apple na WWDC Susan Prescott, viceprezidentka společnosti Apple pro celosvětové vztahy s vývojáři, oznámila: „Dnes jsme nadšeni, že můžeme sdílet, že spolupracujeme s Unity na uvedení těchto aplikací do Vision Pro, tolik populárních her a aplikací založených na Unity. může získat plný přístup k funkcím visionOS, jako je passthrough, vykreslování ve vysokém rozlišení a nativní gesta.“
Unity 6 slibuje, že umožní vývojářům přenést mnoho existujících her postavených na Unity do Apple Vision Pro. Není však jasné, kdy bude vydán.
Zdroj: appleinsider.com