Dětské aplikace a soukromí

AppleInsider může získat přidruženou provizi za nákupy uskutečněné prostřednictvím odkazů na našich stránkách.
Zpráva se podívala na obchody s aplikacemi Applu a Google, aby našla aplikace zaměřené na děti a jejich zásady ochrany osobních údajů, a mnoho nalezených aplikací se ani zdaleka nepřibližuje souladu s americkým zákonem o ochraně soukromí dětí.
Spojené státy schválily v roce 1998 zákon COPPA (Children’s Online Privacy Protection Act). Jeho cílem je chránit soukromí dětí na internetu pro osoby mladší 13 let.
Obchody App Store musí dodržovat zákony, včetně Apple a Google. Výzkumníci z Pixalate zkoumali, jak obchod s aplikacemi každé společnosti chránil soukromí dětí během třetího čtvrtletí roku 2022.
Výzkum společnosti Pixalate měl několik hlavních postřehů o ochraně soukromí dětí na App Stores a v aplikacích.
Zkoumání výsledků
Pixalate našel ve třetím čtvrtletí v obchodech Google a Apple asi 420 000 pravděpodobně 420 000 mobilních aplikací určených dětem, což je mezičtvrtletní pokles o 1 %. Z toho asi 8 % aplikací v obou obchodech je pravděpodobně určeno dětem.
U 64 procent pravděpodobně aplikací určených dětem není uvedena žádná země registrace a pouze 9 % je registrováno v USA.
Každý obchod s aplikacemi si vedl v některých kategoriích lépe a v jiných hůře. Například ve třetím čtvrtletí roku 2022 mělo 192 pravděpodobně aplikací určených dětem v App Store nezjištěné zásady ochrany osobních údajů a přenášené IP adresy, zatímco v Obchodě Play totéž udělalo pouze 86 aplikací.
U aplikací, které nepřenášely IP adresy, ale přesto měly nezjištěné zásady ochrany osobních údajů, bylo v App Store nalezeno 15 % nebo 21 125 aplikací, přibližně stejně jako čtvrtina dvě. Obchod Play měl 24 826 těchto aplikací.

Jak obchody s aplikacemi jednotlivých společností hodnotí soukromí dětí
V Obchodě Play požádalo 124 379 aplikací o povolení přístupu k osobním informacím, zatímco 59 797 učinilo totéž na platformě Apple. Celkově 44 % všech mobilních aplikací pravděpodobně určených dětem požaduje oprávnění k přístupu k osobním údajům, což je nárůst ze 42 % mezičtvrtletně.
Ve třetím čtvrtletí inzerenti utratili třikrát více za aplikaci za aplikace pravděpodobně určené dětem než za aplikace pro širokou veřejnost. Asi 59 % pravděpodobně aplikací určených dětem sdílí adresy GPS a IP s digitálními inzerenty třetích stran ve srovnání se 43 % aplikací, které pravděpodobně nejsou určeny dětem.
81 procent z 1 000 nejoblíbenějších pravděpodobně dětských aplikací v Obchodě Play přenáší údaje o poloze nebo IP ve streamu nabídek pro reklamu.
Apple si ve většině kategorií vede lépe než Google, ale lze dosáhnout zlepšení, zvláště když Apple zvýšil inzerci v App Store – k určité škodě.
Společnost má na svých platformách také některé funkce ochrany osobních údajů, včetně transparentnosti sledování aplikací. Zavedeno v iOS 14.5, aby se výrazně snížilo množství uživatelských dat sledovaných jinými společnostmi pro marketingové účely.
Zdroj: appleinsider.com