Samsung a LG doufají, že dodají OLED displeje pro iPady a MacBooky
![]()
Samsung a LG se spěchají, aby obsadili trh se středně velkými OLED panely a investují miliardy do budování nových výrobních linek pro displeje nové generace, o kterých se říká, že se objeví v budoucích modelech iPad a Mac.
Výroba větších OLED displejů byla obvykle obtížnější než výroba menších obrazovek, jako jsou ty používané v iPhone a Apple Watch. Společnosti Samsung a LG však investují do nových výrobních linek OLED, které využívají technologii nové generace k výrobě větších displejů a vytlačují čínské konkurenty. Nikkei Asie.
Samsung investuje 3,05 miliardy dolarů do instalace výrobních linek OLED ve svém hlavním kampusu v Tangjeong v Jižní Koreji. Mezitím společnost LG Display utrácí 2,5 miliardy dolarů za výrobní linky na středně velké OLED panely ve své továrně v Paju.
Technologie OLED
Panely Samsung OLED jsou vyrobeny ze skleněných substrátů šesté generace o rozměrech 1 850 x 1 500 mm. Nové výrobní linky budou vyrábět panely ze substrátů 8,6 generace, které mají rozměry 2 620 x 2 200 mm a více než dvojnásobnou efektivitu výroby.
LG se tak rychle nevyrovná tlaku Samsungu na technologii nové generace a přejde na substráty šesté generace.
Pro vytvoření panelů jsou obvody konstruovány na skleněné substráty, které jsou následně odděleny. Použití větších substrátů by mohlo vést k vytvoření více panelů.
S rostoucí velikostí substrátů se však technologické procesy stávají složitějšími a tato složitost může mít za následek nižší výnosy výroby.
Tento krok činí Samsung a LG atraktivními dodavateli pro společnosti jako Apple a pomáhá odrazit čínské společnosti, které dominují trhu s LCD panely. Intenzivní konkurence ze strany čínských výrobců způsobuje, že japonské, jihokorejské a tchajwanské firmy snižují velikost svých provozů LCD.
Čínské společnosti jako BOE, Visionox a Everdisplay Optronics se však také snaží rozšířit výrobní kapacitu OLED. Výsledkem je, že ačkoli Samsung a LG mají přibližně 80 % celosvětového trhu OLED, čínští dodavatelé neustále získávají podíl na trhu OLED.
Čínští konkurenti zatím ve výrobě středně velkých OLED panelů výrazně nepokročili, protože v této oblasti nemají dostatečné odborné znalosti. Proto jsou středně velké OLED považovány za poslední rostoucí trh v zobrazovacím průmyslu a právě na tyto panely se Samsung a LG zaměřují.
Očekává se, že masová výroba středně velkých OLED panelů Samsung začne v roce 2026, právě včas pro nové MacBooky Pro. Společnost však může být stále schopna vyrábět OLED panely pro iPad 2024.
Zdroj: appleinsider.com