Šedá oficiální značka zaškrtnutí na Twitteru

AppleInsider může získat přidruženou provizi za nákupy uskutečněné prostřednictvím odkazů na našich stránkách.
Apple využívá své právo na svobodu projevu a zdá se, že se dohodl se svou reklamní agenturou na doporučení zastavit reklamu na Twitteru.
Twitter má za sebou několik bouřlivých dní. Změny pod vedením nového generálního ředitele Elona Muska uvrhly ověřování do chaosu, usnadnily vydávání se za značky a lidi a další.
A nyní další reklamní agentura – jedna, která zastupuje Apple – doporučuje, aby klienti neutráceli další peníze za reklamu na Twitteru.
V poznámce, kterou viděl The Verge, Omnicom Media Group vzkazuje svým klientům, aby „v krátkodobém horizontu pozastavili aktivitu na Twitteru“. Konkrétně se reklamní agentura obává nejen předstírání identity, ale také propouštění v týmech důvěry a bezpečnosti Twitteru, rezignací vedoucích pracovníků odpovědných za dodržování FTC a dalších.
„Důkaz, že riziko pro bezpečnost značky našich klientů prudce vzrostlo na úroveň, kterou by většina považovala za nepřijatelnou,“ uvádí se ve zprávě získané v pátek. „Doporučujeme krátkodobě pozastavit aktivitu na Twitteru, dokud platforma neprokáže, že znovu zavedla ochranná opatření na přijatelnou úroveň a znovu získala kontrolu nad svým prostředím.“
Společnost Omnicom se údajně obrátila na Twitter, aby jeho obavy řešil. Zpráva poznamenává, že Twitter nebyl schopen tyto obavy vyřešit a není jasné, zda je to kvůli úplnému nedostatku odpovědi ze strany společnosti nebo zhroucení řetězce velení Twitteru odpovědného za tuto komunikaci.
Od převzetí Muska inzerenti v určitém množství opouštěli. Většina automobilových společností vedla exit. Mezi další společnosti, které přestaly inzerovat na Twitteru, patří General Mills, Deutsche Bank, United Airlines, Air Canada, REI a další.
Musk říká, že odchody se „pokoušejí zničit svobodu slova“ a ohrožují „termonukleární jméno a hanbu“ inzerentů, kteří zastavili tok peněz z reklamy do společnosti. Není jasné, proč si Musk myslí, že Twitter má nárok na reklamní dolary, protože společnosti uplatňují práva na svobodu projevu, na která mají nárok při stahování reklam.
AppleInsider večer 11. listopadu nebyl schopen najít reklamy Apple na Twitteru při krátké kontrole. Reklamy nebyly zcela staženy, protože jsme některé objevili 28. listopadu.
Musk se však proti chování Applu postavil.
Apple většinou přestal inzerovat na Twitteru. Nenávidí svobodu slova v Americe?
— Elon Musk (@elonmusk) 28. listopadu 2022
Není jasné, proč Musk nevidí, že rozhodnutí Apple neinzerovat na platformě je tím, že Apple uplatňuje své právo na svobodu projevu. Twitter nemá nárok na reklamní dolary z jakéhokoli zdroje, ani není povinen umožnit Muskovi reklamní dolary.
Aktualizace 28. listopadu, 13:04: Aktualizováno s omezením reklamy Apple na Twitteru a Muskovou reakcí.
Zdroj: appleinsider.com