Engwe M20

Elektrokolo Engwe M20 je zábavná jízda, ale kvůli omezeným možnostem přizpůsobení nemusí být ideální pro každého.
I když je pořízení elektrokola obvykle drahé, má mnoho výhod – zvláště pokud žijete ve městě nebo poblíž naučné stezky. Jsou skvělé pro vychutnání si scenérie kolem sebe bez šlapání nebo pro pomoc při zdolávání strmého kopce.
Engwe M20 je dalším přírůstkem do rozsáhlého katalogu kol Engwe, a přestože je velmi dobře vyroben, je optimální pouze pro některé – ale ne pro všechny – jezdce.
Sestavení elektrokola Engwe M20
Sestavení Engwe M20 je jednoduché a mělo by trvat zhruba 45 minut.
Skládání Engwe M20
Po otevření krabice jsme si uvědomili, že M20 je již z poloviny postaven a zadní pneumatika a sedadlo jsou již připevněny. To znamenalo, že většinu zbývající práce tvořila montáž přední části kola.
Pokyny lze snadno sledovat, ale pokud potřebujete více vizuálního průvodce, existují videa na YouTube podrobně popisující proces nastavení M20. Součástí krabice je také veškeré nářadí, které potřebujete k sestavení kola.
Jediné, co se stalo problémem, bylo připevnění předních světlometů. Měli jsme nějaké problémy s tím, aby šrouby zůstaly na místě, ale nakonec jsme byli po několika pokusech úspěšní.
I když si toto kolo můžete postavit sami, důrazně doporučujeme, abyste to udělali s jinou osobou, což bude užitečné při nasazování přední pneumatiky a připojení obou pedálů kola.
Když se o své kolo staráte, můžete ho přivézt do opravny kol nebo se sami ujmout údržby.
Design elektrokola Engwe M20
Engwe M20 je navržen jako podobná elektrokola a zachovává si robustní konstrukci, kterou Engwe začlenil do svých ostatních kol.
M20 je vyroben z lehké hliníkové slitiny 6061 a váží téměř 77 liber a unese maximálně 265 liber. Engwe radí, že kolo je určeno pro lidi mezi 5′ až 6’8″.
Tukové pneumatiky Engwe M20 do každého terénu
Na M20 jsou dvě 20 x 4palcové třívrstvé terénní tukové pneumatiky vyrobené z uhlíkové nano opletené pryže a duše je vyrobena z butylové pryže.
Pneumatiky mají duální 160mm kotoučové brzdy s rychlým odvodem tepla. To zajišťuje, že bezpečně zastavíte, pokud budete někdy potřebovat náhle zabrzdit.
Přední dvojité světlomety Engwe M20
V přední části kola jsou dva vysoce svítivé LED světlomety, které osvětlí cestu před vámi. Poskytují také potkávací světla, která vždy zůstanou rozsvícená pro větší bezpečnost.
Kolo má zadní světlomet, který pomáhá autům rozpoznat vás v tmavých nebo slabě osvětlených oblastech a upozorní je, když brzdíte. Pedály jsou navíc reflexní pro lepší viditelnost.
Vypínač, port USB-A a nabíjecí port
Lithium-iontová baterie 48V13Ah, umístěná pod řídítky, má na pravé straně vypínač pro napájení kola a port USB-A pro připojení a nabíjení zařízení.
Na horní straně baterie je indikátor úrovně nabití baterie, který zobrazuje aktuální úroveň nabití – v rozsahu od F (plná) po E (prázdná) – v různých barvách. Ve stejné oblasti je také nabíjecí port a kolo lze plně nabít do pěti hodin.
Klíčová vložka na druhé straně může odemknout a vyjmout baterii pomocí přiložených klíčů. Na rozdíl od Engwe EP-2 Pro však k napájení motocyklu nemusíte vkládat klíče.
Indikátor baterie Engwe M20
Na rozdíl od jiných kol, kde může být sedadlo uprostřed konstrukce, je sedadlo na M20 posunuto dozadu. Sedačka se liší od standardní cyklosedačky tím, že je delší a mírně širší.
Nejvyšší část sedačky je asi 33 palců nad zemí a bohužel ji nelze nijak upravit.
Mezera mezi řídítky a sedlem je dlouhá 26 palců a je určena pro přídavnou baterii, která se má přidat k M20. Kolo se dodává ve dvou verzích, jedna s duální baterií a jedna s jednou baterií. Pro tuto recenzi jsme dostali verzi s jednou baterií.
Sedačka Engwe M20
Prázdnou oblast můžete použít k přidání další baterie nebo kompatibilního příslušenství zašroubováním do připravených otvorů. Máte také možnost použít připojitelnou tašku na stojan, která je součástí vašeho nákupu.
LCD displej na levé straně řídítek vám sdělí aktuální stav baterie, vaši aktuální rychlost a vzdálenost v kilometrech. Nad displejem je tlačítko napájení a pod ním jsou dvě další tlačítka – jedno pro napájení světlometů a druhé pro aktivaci zvonku M20.
Na pravé straně řídítek najdete řazení Shimano 7 Speed, které lze ručně konfigurovat při změně sklonu. Najdeme zde i plyn motoru, který zabírá většinu řídítek.
Na rozdíl od jiných elektrokol, která vám umožňují nastavit polohu řídítek v závislosti na vaší výšce, řídítka M20 zůstávají na místě a nelze je umístit jinak.
Funkčnost elektrokola Engwe M20
Engwe M20 je navržen tak, aby poskytoval silný a příjemný zážitek z jízdy, ať už šlapete nebo ne.
K M20 je připojen 48V 1000W bezkomutátorový motor, který umožňuje kolu dosáhnout rychlosti až 28 mph — v závislosti na terénu, hmotnosti jezdce a počasí.
V závislosti na elektrickém režimu, který jste nastavili pro pedálový asistent, může M20 ujet dojezd 34,17 mil, když je nastaven na elektrický režim 1 na jedno nabití. Pokud jste nastaveni na režim PAS 1, tento dojezd se může zvýšit na 47 mil.
Šlapání s aktivním motorem vám umožní jet rychleji, než jen používat motor samostatně, ale samotné používání motoru vám stále poskytuje skvělou rychlost. Maximální sklon, který může M20 vyšplhat, je deset stupňů a rychlost motocyklu se bude lišit v závislosti na síle sklonu.
Zatímco ostatní elektrokola mohou mít jediný zvonek, který upozorní lidi, že se blížíte, M20 má místo toho zabudovaný klakson. Jedním stisknutím tlačítka klaksonu se spustí rychlý zvuk klaksonu a jeho podržením delší dobu prodloužíte tento zvuk.
Přední světla a tlačítka klaksonu Engwe M20
Dvě tlačítka pod LCD displejem vám umožní zvolit požadovanou úroveň podpory pedálů. To vám umožní aktivovat motor při šlapání, což je užitečné zejména při jízdě do prudkého kopce.
Plynová páka motoru a pravá řídítka jsou kombinovány, což usnadňuje startování motoru, ale vyvolává obavy o bezpečnost.
Při jízdě na kole si možná neuvědomujete, že naklonění ruky na řídítkách může způsobit, že se kolo bez varování trhne dopředu. Pokud používáte pedálový asistent úrovně jedna, tento problém nezaznamenáte. Jakákoli jiná úroveň však může způsobit přepnutí.
Plynový motor Engwe M20
Zatímco přeměna celých řídítek na plyn je pohodlná, design by mohl být potenciálně nebezpečný pro začínající jezdce.
Jízda na ebiku Engwe M20
Jízda s Engwe M20 byla příjemným zážitkem, který odpovídal humbuku, který Engwe na motorku inzeruje.
Sedačka se nám zpočátku zdála dost vzadu, ale po chvíli ježdění jsme si na polohu sedačky zvykli a zjistili jsme, že je velmi pohodlná.
Při testování M20 jsme měli dva lidi různé výšky, aby to vyzkoušeli — jeden 5’1″ a druhý 5’10“. Oba jezdci tvrdí, že se jim na kole jezdilo pohodlně a bez problémů dosáhli na pedály nebo řídítka. Vyšší jezdec se během jízdy zmínil, že šlapání je trochu nepohodlné, protože sedačka nejde zvednout.
Motor byl velmi citlivý při otáčení plynu nebo šlapání s aktivovaným pedálovým asistentem a všechny ovládací prvky byly na dosah. Obrazovka LCD byla dobře viditelná i za jasného slunečního světla a text byl dostatečně velký na to, aby na první pohled interpretoval důležité informace.
Tlačítka byla dostatečně nápadná, aby identifikovala jejich umístění, aniž by odváděla vaši pozornost od cesty.
LCD displej Engwe M20
Při jízdě přes hrboly, trhliny a různé terény se M20 držela velmi dobře, aniž by bylo vidět, že by se je snažil překonat. Přejít z chodníku na trávu byla hračka a nebylo cítit, že by byl rozdíl v terénu.
M20 absorboval všechny nerovnosti, se kterými jsme se setkali, takže jízda byla plynulá a zabránila jakékoli ztrátě kontroly.
Kolo M20 zvládalo kopce s lehkostí, jen zpomalovalo v prudkých stoupáních. Vyzkoušeli jsme ho v polostrmém kopci, a přestože stoupal sníženou rychlostí, úspěšně dosáhl vrcholu.
Brzdy na M20 jsou velmi citlivé a v případě potřeby motorku rychle zastaví. Při použití však brzdy docela dost skřípaly a skřípaly.
Výkonný motor Engwe M20 ebike, ale slabé možnosti nastavení
Engwe M20 je skvělé kolo, které nabízí silný zážitek z jízdy a zároveň ho udržuje hladké a bezpečné.
I když každý má jiné preference pro motocykl, který se mu líbí, M20 nemusí být pro každého jezdce. Pro vyšší jedince existují lepší možnosti, ale toto je dobře stavěné kolo pro menší jezdce.
Engwe M20
Přejíždění hrbolů a různých terénů bylo pro M20 hračkou a motor byl po aktivaci velmi citlivý. Motor byl za jízdy znát svým zvukem, ale nedráždil.
Brzdění je však jiný příběh, protože M20 skřípala a skřípala pokaždé, když jsme mírně šlápli na brzdy.
Jeden doplněk, který by bylo hezké mít, je držák na láhev s vodou umístěný někde na těle z hliníkové slitiny. To by byl vynikající doplněk k M20 a velmi užitečné, když si vezmete láhev s vodou na dlouhé vyjížďky na kole.
Mít aplikaci, která poskytuje informace o úrovni nabití baterie, ujeté vzdálenosti, tlaku v pneumatikách a plánu údržby, by použití M20 zlepšilo.
Engwe M20 je vysoce kvalitní kolo s různými působivými funkcemi pro zvýšení vašeho zážitku z jízdy. Pokud měříte kolem pěti stop, mohlo by se vám toto kolo skvěle hodit. Pokud jste však vyšší postavy a hledáte pohodlnější jízdu, možná budete chtít zvážit elektrokolo s nastavitelným sedadlem.
Elektrokolo Engwe M20 – Pros
- Výkonný motor
- Port USB-A v baterii
- Rychlé a plynulé brzdy
- Jasné světlomety
Elektrokolo Engwe M20 – Zápory
- Žádná doprovodná aplikace
- Bez držáku na láhev s vodou
- Skřípal při brzdění
Hodnocení: 3,5 z 5
Kde koupit Engwe M20
Engwe M20 si můžete zakoupit od Amazonu v černé, bílé nebo zelené barvě. Model s jednou baterií začíná na 1 299 USD a model se dvěma bateriemi začíná na 1 599 USD. V době této recenze je u obou modelů k dispozici on-stránkový kupón v hodnotě 180 USD.
Zdroj: appleinsider.com