iPhone 14

Zatímco COVID viděl, že se zákazníci iPhonů obracejí k online prodeji, dopravci a jejich celostátní řetězec maloobchodních prodejen si opět vytvořili značný náskok před vlastními obchody Apple.
Společnost Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) již dříve uvedla, že mobilní operátoři prodávají více iPhonů než maloobchodní prodejny Apple, ale nyní její nejnovější údaje říkají, že marže se opět zvyšuje. Údajně kvůli COVIDu značně klesla, i když ne do bodu, kdy dopravci úplně ztratili náskok.
„Po mnoho čtvrtletí se prodeje iPhonů postupně odkláněly od maloobchodních operací mobilních operátorů,“ uvádí CIRP v prohlášení. „Ve čtvrtletí 2023 se tento trend poněkud obrátil.“
„Online prodej stále stoupá,“ pokračuje, „ale jsme svědky návratu k těm osvědčeným obchodům.“
Údaje CIRP za červen 2023 a předchozích 12 měsíců říkají, že 79 % prodejů iPhonu v USA bylo uskutečněno prostřednictvím obchodu nebo online služby operátora. Konkrétně 52 % prošlo přes maloobchodní prodejnu dopravce a 27 % přes internetovou stránku dopravce.
Pro srovnání, za stejné období Apple prodal 11 % celkového prodeje iPhonu v USA prostřednictvím svých kamenných obchodů a 6 % online.
Prodeje Carrier a Apple iPhone do června 2023 (zdroj: CIRP)
CIRP říká, že v roce do června 2020 COVID znamenal, že online prodeje vzrostly. Tam, kde nyní tvoří celkem 35 % všech prodejů iPhonů v USA, v roce 2020 to bylo 50 %.
Výzkumná firma poznamenává, že Apple a mobilní operátoři mají srovnatelnější podmínky jako online, protože každá společnost má pouze jeden „obchod“ online. Nyní, když se lidé vracejí ke svým předpandemickým zvykům, budou dopravci stále více těžit z tisíců maloobchodních prodejen.
Zdroj: appleinsider.com