Druhá generace AirPods Pro

Uvedení druhé generace AirPods Pro společnosti Apple pomohlo ve třetím čtvrtletí rozšířit její vedoucí postavení na trhu „True Wireless Stereo“, podle nových údajů z průzkumu trhu.
Řada AirPods společnosti Apple dominovala trhu TWS již nějakou dobu a ve třetím čtvrtletí roku 2022 v tom pokračovala. S představením aktualizovaných AirPods Pro v září se toto vedení ještě rozšířilo.
Globální trh s chytrými osobními audio zařízeními zaznamenal podle Canalys ve 3. čtvrtletí 2022 pokles ve druhém čtvrtletí 2022, přičemž dodávky klesly meziročně o 4 % na 113,6 milionů kusů. TWS však byla jedinou podkategorií, která zaznamenala růst, meziročně vzrostla o 6 % na celkových 76,9 milionů jednotek.
V čele tohoto čtvrtletí byl opět Apple, jehož celosvětové dodávky vzrostly o 34 % ze 17,8 milionů ve 3. čtvrtletí 2021 na 23,8 milionů ve 3. čtvrtletí 2022. Tento vysoký nárůst také znamenal, že jeho podíl na trhu vzrostl z 24,6 % ve 3. čtvrtletí 2021 na 30,9 % ve 3. čtvrtletí 2022.
Jeho nejbližší rival, Samsung, zaznamenal ve 3. čtvrtletí 2021 pokles 8,7 milionu dodávek o 15 % na 7,4 milionu a jeho podíl na trhu klesl z 12 % na 9,6 %. Pokles je i přes uvedení Galaxy Buds 2 Pro, který byl dodán koncem srpna a měl vyšší prodejní cenu, která „omezuje výkon trhu,“ tvrdí pondělní zpráva.
Další významné zlepšení v první pětce bylo u BoAt, které vzrostlo o 50 % na 4,1 milionu jednotek ve srovnání s 2,8 miliony před rokem. Čtvrté místo Xiaomi zaznamenalo 31% meziroční pokles dodávek na 3,4 milionu a Skullcandy kleslo o 4 % na 2,6 milionu.
Zdroj: appleinsider.com