2020 13palcový MacBook Pro

AppleInsider může získat přidruženou provizi za nákupy uskutečněné prostřednictvím odkazů na našich stránkách.
Notebooky Mac od společnosti Apple převzaly roli tahouna růstu společnosti v oblasti osobních počítačů s MacBookem Pro v čele.
Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) zveřejnila čísla 4. ledna prostřednictvím firemního kanálu Substack. Vykresluje dobrý obrázek o Macu, protože Apple soutěží s výrobci PC.
V září 2022 vede MacBook Pro s 54 % prodejů a MacBook Air těsně za ním s 46 %. Celkově tvořily notebooky 74 % prodaných kusů Maců v roce 2022, ve srovnání s 26 % v segmentu stolních počítačů, který zahrnuje iMac, Mac Pro, Mac mini a Mac Studio.
V segmentu stolních počítačů vedou iMac a Mac Pro s 50 %, respektive 43 %, zatímco Mac mini a Mac Studio představují pouze 4 %.
Ačkoli Chromebook od Googlu vede ve vzdělávacím sektoru, zhruba třetinu nákupů Maců tvoří vzdělávací nebo studenti. Je také populární v podnicích, kde téměř 50 % kupujících Mac uvádí, že svůj nový počítač budou používat k podnikání.

Modelový mix počítačů Mac od čtvrtletí září 2022. Zdroj: CIRP
Podle údajů CIRP se osobní užívání za posledních pět let mírně snížilo, ale je stále primární, zatímco vzdělání zůstává důležité, ale má klesající tendenci. Obchodní využití rostlo a je výrazně převládající než vzdělávání.
Apple už asi deset let nerozebral rozpad modelu Mac. Není přesně jasné, odkud CIRP získává data.
Finanční výsledky společnosti Apple za čtvrté čtvrtletí, které zveřejnil v říjnu 2022, ukázaly, že příjmy z počítačů Mac dosáhly 11,5 miliardy dolarů a společnost vydělala během tohoto čtvrtletí celkem 90,15 miliardy dolarů.
Zdroj: appleinsider.com