Render náhlavní soupravy Apple

Navzdory odchylce chystaného Apple AR headsetu od původní vize společnosti a skepsi ze strany vedení, sám Tim Cook projekt aktivně posouvá vpřed.
Očekávaný debut na WWDC v červnu, Apple VR a AR headset je připraven upoutat významnou pozornost. I když se kolem jeho hardwarových schopností točilo mnoho spekulací, zdá se, že jeho řada vlastností a funkcí by mohla být stejně rozsáhlá.
Nová zpráva z Bloomberg ve čtvrtek sdílí podrobnosti získané z rozhovorů s lidmi zapojenými do vývoje náhlavní soupravy. Podle zdrojů se Apple pustil do projektu s pevnou vírou ve význam smíšené reality, ale měl obavy z možné sociální izolace způsobené takovými zařízeními.
Zpočátku se společnost zaměřovala na vývoj lehkých brýlí pro rozšířenou realitu, ale kvůli technologickým omezením se cíl postupně posunul směrem k produktu připomínajícímu stávající zařízení. Tento posun ovlivnila také touha uvést produkt na trh a vnitřní neshody ohledně projektu.
Apple usiluje o budoucnost, kde zákazníci budou moci nosit zařízení po celý den a efektivně tak nahradit různé každodenní činnosti, které se obvykle provádějí na iPhonu nebo Macu. Mezi tyto úkoly patří hraní her, procházení webu, posílání e-mailů, zapojování se do videohovorů FaceTime, spolupráce v rámci aplikací, cvičení a dokonce i meditace.
Společnost uznává, že headset nemusí mít okamžitý transformační dopad jako iPhone. Interní projekce však naznačují, že s přidáním funkcí a následnými verzemi, které nabízejí snížené ceny, má headset potenciál dosáhnout podobné úrovně úspěchu jako iPad nebo Apple Watch.
To by mohlo ročně přispět k příjmům společnosti přes 25 miliard dolarů. Apple si je vědom, že dosažení této úrovně úspěchu bude vyžadovat čas.
Zpočátku společnost doufala, že prodá kolem 3 milionů kusů ročně, ale tyto odhady byly revidovány na přibližně 900 000 kusů. Pro srovnání, Apple ročně prodává přes 200 milionů iPhonů.
Přestože společnost kdysi uvažovala o prodeji headsetu se ztrátou, aby se dostala do rukou co největšímu počtu lidí, může se stát, že jej nakonec prodá za cenu.
Vize Tima Cooka
Cook od začátku chtěl, aby náhlavní souprava byla „Apple Glasses“, lehké, nenápadné zařízení pro rozšířenou realitu. Společnost však musela kvůli technickým omezením změnit design a udělat jej objemnějším.
„Nikdo tady – jen málo lidí tady – si nemyslí, že je přijatelné být připoután k počítači, vejít sem a posadit se,“ řekl skupině studentů na technologické konferenci v Utahu v roce 2016. „Málo lidí si bude myslet, že je přijatelné být do něčeho uzavřený, protože jsme v jádru všichni společenští lidé.“
Podle jednotlivců, kteří s ním spolupracovali, se Cook, přestože měl pevné názory, nijak výrazně nepodílel na detailním návrhu náhlavní soupravy. Tento přístup je v kontrastu zejména se spoluzakladatelem Applu Stevem Jobsem, který byl známý svým osobitým designovým citem pro produkty Apple.
„Nejblíže se Cook dostane k vývoji produktu je demo,“ říká jeden z lidí. „Ale ani potom to není ten typ člověka, který říká, že by to mělo dělat X a ne Y. Je úplným opakem Steva, pokud jde o silné názory na drobnosti.“
Zdroje však uvedly, že další prominentní představitelé vyššího managementu Applu, včetně Craiga Federighiho, senior viceprezidenta pro softwarové inženýrství, si také zachovali jistou úroveň odstupu a vyjádřili ohledně headsetu opatrnost. Například Johny Srouji, senior viceprezident společnosti Apple pro hardwarové technologie, soukromě vyjádřil skepsi a přirovnal projekt k vědeckému experimentu.
Podle lidí zapojených do projektu je Apple nejméně čtyři roky od vydání lehkých AR brýlí, pokud takový produkt vůbec vydá. Inženýři čelí technickým výzvám, které zahrnují zmenšování komponent při zachování výkonu procesoru a přiměřené kapacity baterie.
Prozatím se říká, že náhlavní souprava, kterou Apple může oznámit v roce 2023, připomíná pár lyžařských brýlí a vyžaduje samostatnou baterii.
Aby bylo zachováno spojení se skutečným světem, náhlavní souprava obsahuje displej směřující ven, který zobrazuje pohyby očí a výrazy obličeje uživatelů. Apple považuje tuto funkci za klíčovou při odlišení od přiložených VR headsetů.
Podle zdroje obeznámeného se zařízením umožňují externí obrazovky lidem interakci s nositelem, aniž by je vnímali jako robotické nebo oddělené. Bude to ale začátek a Apple bude pokračovat v iteraci a vylepšování headsetu.
Zdroj: appleinsider.com