
AppleInsider může získat přidruženou provizi za nákupy uskutečněné prostřednictvím odkazů na našich stránkách.
Dříve katastrofálně neúspěšná služba nabízející vstupenky do kina za zvýhodněné ceny, MoviePass se pokouší vrátit s novými podporovateli kryptoměn a plánem pomoci financovat filmovou produkci.
Alespoň kryptoměna zněla jako dobrý nápad. MoviePass byl spuštěn v roce 2011 jako služba, kde každá zakoupená vstupenka do kina stála společnost více, než by od vás mohla vydělat.
Pak se objevila otázka, jak vůbec vydělala nějaké peníze, přičemž její tehdejší generální ředitel zdánlivě říkal firmám, že sledoval uživatele před a po kině. Poté ale uživatelům MoviePass řekl, že nic takového neudělal.
Cílem společnosti bylo ubrat ztráty na bradě, když se snažila stát se dominantní silou na trhu. Ale ztráty byly velké, zájem zákazníků o soukromí byl větší a inzerenti byli demotivováni.
V roce 2019 byla uzavřena a v roce 2020 požádala tehdejší mateřská společnost MoviePass HMNY o bankrot. Spoluzakladateli MoviePass Stacy Spikesovi povolil bankrotový soudce koupit firmu, přestože byl z firmy v roce 2018 údajně vyhozen.
Poté v srpnu 2022 Spikes službu znovu spustil s úmyslem zahájit beta test v několika městech, včetně Chicaga. Nyní podle Financial TimesMoviePass se chystá expandovat s podporou sponzorů v čele s kryptoměnovou firmou Animoca Brands se sídlem v Hongkongu.
Budoucnost MoviePass
„MoviePass má silnou vizi pro technologii v oblasti zábavy,“ řekl publikaci spoluzakladatel Animoca Brands Yat Siu, „a naše investice demonstruje náš závazek maximalizovat hodnotu, kterou může MoviePass přinést ve filmovém průmyslu.“
Animoca Brands začala jako společná firma v oblasti her a rizikového kapitálu v roce 2014. Poté vyvinula blockchainovou službu a prováděla transakce kolem NFT.
Než byla uzavřena první iterace, MoviePass začal vytvářet funkčnější obchodní model. Tato nová verze se chce rozšířit, takže nakonec pomůže financovat filmovou produkci.
„Věříme, že díky svým iniciativám zvýšit návštěvnost kin, zaujmout diváky lepšími filmovými zážitky, propojit studia a jejich franšízové postavy s filmovými fanoušky,“ pokračovala společnost, „a zpřístupnit financování začínajícím filmařům, věříme, že MoviePass pomůže definovat budoucnost kinematografie.“
MoviePass neoznámil plánované uvedení na celostátní trh. Říká však, že obecně bude nabízet úrovně předplatného od 10 $ měsíčně.
Zdroj: appleinsider.com