Apple Vision Pro

Apple si vybudoval reputaci pro zavádění inovativních produktů, i když za prémiovou cenu, a potenciálně vyšší náklady na Apple Vision Pro nemusí nutně bránit jeho úspěchu.
V pondělí společnost konečně představila velmi očekávaný headset pro smíšenou realitu. Vzhledem k počáteční ceně 3 499 USD se trajektorie uvedení tohoto produktu na trh může lišit od obvykle dostupnější nabídky společnosti Apple.
Nejnovější zpráva od Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) však poukazuje na to, že produkty Apple si trvale udržují prémiovou cenu a stále se jim daří být vysoce žádoucí a široce přijaté. V této fázi není možné předvídat, zda se Vision Pro stane dalším nezbytným zařízením, ale Apple ještě není na svém vrcholu.
Bezproblémová integrace softwaru, služeb a hardwaru v rámci ekosystému Apple přispívá ke konkurenční výhodě společnosti. Zpráva zkoumá iPhone, iPad a Mac a statistiky jejich vlastnictví.
Například více než 40 % uživatelů zařízení Apple, kteří jsou mladší 45 let, vlastní všechny tři produkty, což svědčí o jejich silném závazku vůči ekosystému Apple. Naopak mezi uživateli ve věku 55 let nebo staršími o něco méně než jedna čtvrtina vlastní všechny tři produkty, což naznačuje srovnatelně nižší míru přijetí v této věkové skupině.
Dalo by se očekávat, že starší, potenciálně bohatší zákazníci budou mít vyšší převahu úplného vlastnictví ekosystému kvůli prémiovým cenám produktů Apple. Tento předpoklad však neplatí.
Počet produktů Apple vlastněných podle věku vlastníka k březnu 2023
Starší skupiny, obvykle méně obeznámené s technologiemi, mají menší sklon vlastnit více zařízení Apple. Na druhou stranu mladší lidé, kteří vlastní produkty Apple, mají tendenci vlastnit více zařízení a aktivně se zapojovat do ekosystému Apple.
Tito mladší zákazníci mají před sebou mnoho let nákupů technologií. Stejně jako jejich rodiče budou i nadále získávat a používat stroje, které během jejich mládí ještě neexistovaly, ale jakmile budou tato zařízení představena, budou již zavedeni jako zákazníci společnosti Apple.
Jak Apple pokračuje ve vylepšování a vylepšování Vision Pro, cena headsetu bude pravděpodobně časem klesat. Toto snížení ceny může učinit produkt atraktivnějším pro mladší uživatele, kteří nemusí mít stejné finanční prostředky jako jejich starší protějšky.
V důsledku toho mohou být více nakloněni nákupu náhlavní soupravy a řídit její přijetí. I když Vision Pro nenahradí iPhone jako primární výpočetní zařízení, pravděpodobně jako produkt selže.
Zdroj: appleinsider.com