
Nejnovější vlajková loď společnosti Apple, iPhone 15 Pro, slibuje nejlepší herní zážitek na jakémkoli smartphonu s hardwarovým sledováním paprsků díky změnám, které společnost Apple provedla na A17 Pro napájejícím zařízení.
iPhone 15 Pro je poháněn čipovou sadou Apple A17 Pro, která je podle Applu vůbec nejrychlejší v telefonu. Čip je prvním čipem vyrobeným pomocí 3 nanometrového (nm) procesu.
Mezi mnoha vylepšeními je „největší redesign v historii GPU Apple“, který poskytuje celkově o 20 % rychlejší výkon. GPU A17 Pro je šestijádrový design, který poskytuje lepší špičkový výkon a dosahuje lepší energetické účinnosti, tvrdí Apple.
„Převratnou inovací A17 Pro9 je zcela nový GPU s novou architekturou shaderu navrženou společností Apple, což je náš největší redesign v historii GPU Apple,“ řekl Sribalan Santhanam, viceprezident společnosti Apple, Silicon Engineering Group.
„Jedná se o GPU třídy Pro, které ještě více rozšiřuje to, co je na iPhonu možné. Zaměřili jsme se na tři věci: zlepšení výkonu a efektivity, spouštění složitých aplikací a přidání nových funkcí vykreslování,“ vysvětlil Santhanam.
Mezi tyto nové funkce patří síťové stínování, které spojuje vertex a primitivní zpracování do jednoho potrubí. To podle Applu umožňuje hrám vytvářet detailnější prostředí a zároveň spotřebovávat méně energie.
iPhone 15 Pro je prvním iPhonem, který poskytuje hardwarové funkce ray tracing, což je funkce, která byla dosud doménou herních počítačů vyšší třídy – a něco, co Mac zatím neumí. Hry a další aplikace, které podporují sledování paprsků, mohou vykreslit výrazně realističtější stíny, vodu, osvětlení a atmosférické efekty.
Apple není první společností, která zavedla hardwarový ray tracing pro mobilní zařízení: Qualcomm a Samsung oba porazili společnost s novými mobilními čipy schopnými ray tracingu. Apple říká, že A17 Pro nabízí dosud nejrychlejší výkon ray-tracingu ze všech smartphonů.
Apple také nabízel podporu A17 Pro pro MetalFX Upscaling, která využívá GPU čipu a Neural Engine k upscale grafiky a textur s nižším rozlišením na ty s vyšším rozlišením, a to při nižší spotřebě energie.
Nové grafické schopnosti A17 Pro umožňují novou generaci mobilních her včetně Resident Evil Village, Resident Evil 4 a Death Stranding, které se všechny očekávají koncem tohoto roku. Na palubě je také Assassin’s Creed Mirage, který se očekává v první polovině roku 2024.
Zdroj: appleinsider.com