Hraní s ovladačem Xbox na iPhone

Online hry se v Indii staly hlavním průmyslovým odvětvím, ale jedno rozhodnutí vlády může způsobit, že jej daně srazí na kolena.
Rozhodnutí indické rady pro daně ze zboží a služeb (GST) ohledně online hraní je podobné tomu, co se dělo v Číně po celý rok 2022. V obou situacích země klade těžkou ruku na konkrétní trh, ale způsob, jakým se k tomu indická vláda staví je jiný.
V případě Indie se místní řídící orgán rozhodl uvalit tučnou daň na veškeré online hraní v zemi. Až do tohoto okamžiku platily herní společnosti nominální daň spojenou s poplatkem, který předávají hráčům, kteří chtějí hrát své tituly online.
Se změnou Rada GST schválila 28% GST na všechny online herní transakce, která byla oznámena 11. července.
Jak uvádí BBCto znamená, že celková daň vybraná u některých transakcí přesáhne 50 %, včetně daně GST, daní z příjmu a provizí platformy.
Díky této nové dani to znamená, že za každých 100 USD, které hráč utratí, 28 USD automaticky putuje do GST. Odtud je zde poplatek za hraní online, který se může pohybovat mezi 5 až 15 dolary, a poté 30% daň odečtená u zdroje, neboli TDS, z jakýchkoli online výher.
Online hraní zaznamenalo v Indii za posledních několik let velký rozmach a zaznamenalo tempo růstu až 30 %. To je možné díky levným nákladům na mobilní internet a relativně levným smartphonům.
Přinesla mnoho zahraničních investic, až 2,5 miliardy dolarů, ale mnozí věří, že tato nová daň povede k tomu, že investoři a herní společnosti z této oblasti úplně odejdou, což v podstatě ochromí prosperující průmysl.
„Forza Horizon 4“ na iPhone
Rozhodnutí Indie přichází ve světle skutečnosti, že online hazardní hry jsou již v mnoha státech nezákonné, což je definováno jako „založené na náhodě“. Mezitím stejné oblasti umožnily online hraní, protože tyto tituly jsou považovány za „založené na dovednostech“, což zjevně vede k neshodám o tom, zda na tomto rozdílu skutečně záleží.
Roland Landers je generálním ředitelem All India Gaming Federation a k nové dani měl toto:
„Je velmi nešťastné, že když vláda podporovala průmysl, bylo přijato takové právně neudržitelné rozhodnutí. Pro sen premiéra o digitální ekonomice ve výši 1 tn dolarů to bude katastrofa.“
Mezitím Siddhartha Iyer, právník Nejvyššího soudu, který bojuje za zákaz všech online her, nabídl svůj vlastní názor:
„Tady, za režimu GST, vláda zaujala stanovisko, že [these games] hazardujete, a to je podle mého názoru správné, protože sázíte na výkon něčeho, co nemáte pod kontrolou. Alkohol a cigarety zdaňujeme, protože chceme lidi od těchto aktivit odradit, u toho by to mělo být stejné [online gaming] také.“
Zdá se, že ve snaze zastavit online hazard v regionu se indická vláda rozhodla dát Všechno online hry pod stejnou deštníkem, což může mít katastrofální dopady na hlavní průmysl.
Mezitím v Číně
Čína v posledních několika letech podniká podobné kroky. V roce 2021 například země uzákonila omezení, které nezletilé nutilo hrát pouze tři hodiny týdně.
Jde to však ještě dále, a to natolik, že to má dopady v reálném světě i na Apple. Na konci roku 2021 Čína úplně zastavila vydávání nových herních licencí, což se prodloužilo do začátku roku 2022 a vedlo k uzavření více než 140 000 herních společností.
Ikona Apple App Store
A navzdory celkovému růstu iPhonu v Číně se země na App Store ochladila a v první polovině roku 2022 zaznamenala jen malý nárůst růstu. Mnoho služeb pro budování příjmů není v zemi ani dostupných, včetně Apple Arcade. .
Co to znamená pro Apple
30% základní provize, kterou Apple účtuje, by mohla znamenat, že vývojářům zbyde 20 % nebo méně jejich příjmu z dané transakce. Tyto daňové sazby by znamenaly, že by vývojáři museli zvýšit ceny, aby si vystačili, a tím potenciálně odvést zákazníky.
Apple pravděpodobně nesníží své sazby ani s tak vysokými daněmi v zemi, což by mohlo vývojáře v Indii přivést k jiným zdrojům příjmů. Nová daň teprve vstoupila v platnost, takže může nějakou dobu trvat, než uživatelé v Indii zaznamenají dopad nebo herní exodus.
Zdroj: appleinsider.com