GM nechce CarPlay

Vedení General Motors nadále špatně ospravedlňuje, proč bylo opuštěno Apple CarPlay, přičemž bezpečnost řidiče je poslední výmluvou, místo aby jen přiznalo, že sbírá a zpeněžuje uživatelská data.
Podle zprávy z MotortrendTim Babbitt, šéf produktu GM pro infotainment, obviňuje bezpečnost z toho, proč CarPlay a další systémy třetích stran musely odejít. Babbitt si z nějakého důvodu myslí, že systémy poskytované společnostmi Apple a Google jsou nespolehlivé a nutí uživatele vyhledávat jejich zařízení, aby dokončili úkol za jízdy.
V neuvěřitelném rozsahu logiky Babbitt tvrdí, že řešení GM zcela vyjímá smartphone z rovnice, a je proto bezpečnější.
Když GM původně oznámilo přechod na CarPlay, zdůrazňovalo předplatné v autě, které by mohlo prodávat zákazníkům jako způsob, jak zvýšit příjmy po prodeji. Hřiště se nezmiňovalo o bezpečnosti jako o problému, až dosud, kdy k odklonu od CarPlay nejen dochází, ale je to neuvěřitelně kontroverzní.
GM opouští uživatelskou volbu implementací informačního a zábavního systému, který vyžaduje, aby si uživatelé zvolili vlastní operační systém GM založený na Androidu. Příjmy z předplatného prémiových služeb a bezprecedentní přístup k uživatelským datům, která lze zpeněžit, pohánějí krok GM.
Plakat „bezpečí“ není jen vtip – je to urážka průmyslu.
Bezpečnostní problém GM
Zdá se, že vedení GM věří, že informační a zábavní systém oddělený od zařízení řidiče podpoří bezpečnost, když je jisté, že udělá opak. Zákazníci, kteří nemají přístup k CarPlay nebo Android Auto, se pravděpodobně vrátí k používání Bluetooth k ovládání médií nebo volání.
Toto je alternativa GM k CarPlay. Zdroj: Motortrend
V „bezpečnějším“ světě GM, kde ovládá informační a zábavní systém a získává shrádky z předplatného, budou muset řidiči tápat po svých iPhonech, aby mohli provádět úkoly, které se obvykle zobrazují na dotykovém displeji. Myslet si opak je naivní.
Smartphone člověka má databázi kontaktů, oblíbené aplikace, uložená data, jako jsou časté polohy, a mnoho dalšího. GM očekává, že lidé nahrají své kontakty a budou udržovat samostatnou informační databázi jako v roce 2006, je upřímně mimo.
Stížnosti GM jsou záležitostí jeho vlastní výroby
Hnací silou Babbittova komentáře o bezpečnosti je koncept, že Android Auto a CarPlay „nejsou dokonalé programy“. Poukazuje na problémy se stabilitou, které se „projevují jako špatná připojení, špatné vykreslování, pomalé odezvy a výpadky připojení“.
Apple CarPlay existuje od roku 2014. Funguje jako program nad informačním a zábavním systémem vozidla a přináší aplikace a data z iPhonu na displej vozidla.
CarPlay lze ovládat dotykem nebo u starších modelů fyzickými ovládacími prvky, jako jsou knoflíky a tlačítka. Rychlost, s jakou probíhají operace a jak dobře je přijímán dotykový vstup, závisí téměř výhradně na výrobci, nikoli na iPhone.
Uznáváme, že CarPlay není dokonalý. Starší iPhony mohou časem narazit na problémy s výkonem, ale připojení k CarPlay není náročný úkol. Na vině jsou obvykle levné procesory pohánějící informační a zábavní systémy, hrozné dotykové displeje, které nereagují, nebo software, který má potíže s vykreslením CarPlay.
Vize Applu pro budoucnost CarPlay
Namísto snahy zlepšit fungování CarPlay a Android Auto investováním do lepších informačních a zábavních systémů se GM rozhodlo vytvořit celý softwarový balík pomocí Androidu. Jediný způsob, jak je tato volba životaschopná, je, když GM, výrobce automobilů, dokáže přijít na to, jak vytvořit lepší softwarové rozhraní než Apple nebo Google.
Průzkumy ukázaly, že lidé hledající nové vozidlo chtějí CarPlay nebo Android Auto. Vzácná výjimka patří Tesle a několika dalším výrobcům EV, kteří strávili roky vývojem samostatné platformy, které uživatelé důvěřují.
Bez ohledu na výmluvu týdne od GM je opuštění CarPlay o penězích a nemá nic společného se zlepšováním zákaznické zkušenosti. Vzhledem k tomu, že zákazníci v poslední době často upozorňují, že CarPlay nebo Android Auto jsou v nových autech efektivně vyžadovány, vypadá to jako špatný hazard.
Zdroj: appleinsider.com