Ford se bude i nadále držet CarPlay od Apple

Vzhledem k tomu, že General Motors plánuje vyřadit CarPlay pro svůj informační a zábavní systém, Ford to neudělá, aby neriskoval ztrátu zákazníků Applu.
V rozhovoru s Joannou Stern z The Wall Street Journal, CEO Fordu Jim Farley hovořil o stavu vestavěných informačních a zábavních systémů v moderních vozidlech. Zmínil rivaly Tesla a GM a jak rozhodnutí společností ovlivňují zákazníky.
Konkrétně se domnívá, že výrobci na obsahu, který poskytují prostřednictvím informačních a zábavních systémů, moc nevydělají. Řidiči místo toho budou porovnávat funkce, jako je bezpečnost, zabezpečení, autonomie řízení a produktivita.
„Pokud jde o obsah, tak trochu jsme tu bitvu před 10 lety prohráli,“ řekl Farley. „Tak se do toho pusťte doopravdy, protože na obsahu uvnitř vozidla nevyděláte spoustu peněz.“
„V našich očích to bude bezpečnost, zabezpečení, částečná autonomie a produktivita,“ pokračoval. „Takže tento vztah k obsahu je mezi vámi, The Wall Street Journal a zákazníkem.“
Farley jde o to, že protože lidé již nosí své smartphony do svých vozidel, nebudou chtít platit za služby, které již ve svých telefonech mají. Místo toho by rádi rozšířili svůj smartphone do auta prostřednictvím CarPlay a Android Auto, místo aby měli dva samostatné systémy.
Z obchodního hlediska Farley nevěří, že vlastní informační a zábavní systém je dostatečným rozlišovacím prvkem k přilákání zákazníků. Zmínil také, že 70 % zákazníků Fordu v USA jsou zákazníci Apple, takže „Proč bych měl jít za zákazníkem Applu a říkat hodně štěstí?“
Naproti tomu GM v březnu oznámilo, že hodlá postupně u svých vozů ukončit CarPlay a Android Auto. Místo toho vybuduje interně vyvinutý informační a zábavní systém ve spolupráci s Googlem, který se bude spoléhat na služby založené na předplatném.
CarPlay a Android Auto si ponechá ve svých spalovacích vozidlech, ale budoucí elektromobily budou využívat systém GM.
Náhled nové generace CarPlay
Doufá, že bude profitovat z těchto předplatných, jako jsou Spotify, Audible a další služby. Řidiči budou také moci bezplatně používat Google Maps a Google Assistant po dobu osmi let.
„Věříme, že pro nás existují příležitosti k výnosům z předplatného,“ řekl Edward Kummer, hlavní digitální ředitel GM. Do roku 2030 generální ředitelka GM Mary Barra doufá, že z ročních poplatků za předplatné vygeneruje 20 až 25 miliard dolarů.
Apple má v úmyslu vydat to, co nazývá „příští generací“ CarPlay někdy v roce 2023 a pravděpodobně to oznámí na letošní WWDC. Převezme přístrojovou desku vozu a zobrazí měřidla pro statistiky, jako je palivo a olej, teplota motoru a míle na galon.
Zdroj: appleinsider.com