‚No Man’s Sky‘ je nyní k dispozici pro Mac

AppleInsider se podařilo získat pár okamžiků s generálním ředitelem Hello Games Seanem Murrayem, aby se zeptal na několik otázek ohledně spuštění „No Man’s Sky“ na Mac. Tady je to, co musel říct.
No Man’s Sky dnes, 1. června, spuštěn na Macu přes Steam s vysoce optimalizovanými kovovými frameworky. Může běžet na jakémkoli Macu s Apple Silicon a dokonce i na vybraných modelech Intel.
Podařilo se nám položit generálnímu řediteli Hello Games Seanu Murrayovi několik otázek ohledně vývoje hry pro Mac a jak k tomu vůbec došlo. I když jsme neztráceli čas hledáním informací o budoucím vydání Apple VR, naznačil, že Metal otevírá dveře do budoucnosti, takže zůstaňte naladěni.
Povídání se Seanem Murraym
AppleInsider: No Man’s Sky byl původně vydán v roce 2016 k mírnému přijetí, ale neuvěřitelně se rozšířil a našel si věrnou fanouškovskou základnu. Je k dispozici na PC, konzoli a dokonce i ve VR.
Naše první otázka je, proč Mac a proč teď? Je to přechod Apple Silicon a MetalFX, které posunuly váš tým za okraj, nebo jste celou dobu sledovali Mac?
Seane: Vždy jsme byli velkými fanoušky hardwaru Apple. Joe Danger byla naše první hra a zaznamenala úspěch na iOS.
Poslední táborák byl pro nás nedávným vášnivým projektem a byl raným titulem pro Apple Arcade. Ve skutečnosti, No Man’s Sky je náš jediný titul mimo App Store!
Jako vývojový tým každý rok s napětím sledujeme celosvětovou konferenci vývojářů společnosti Apple, abychom viděli, jakou zářnou novou technologii odhalí. Přesunutí našeho enginu na Vulkan nás posunulo blíže ke Metalu, a když byl oznámen Apple Silicon, příležitost a výzva byla příliš lákavá, než aby se nechala propásnout.
Stejně jako u většiny projektů v Hello Games to začalo jako domácí projekt několika lidí, kteří neměli žádnou skutečnou myšlenku, zda je to dosažitelné. Ale kousek po kousku, jak tento tým postupoval, byla cesta přes něj zřejmá a stále vzrušující.
Prozkoumejte téměř nekonečný vesmír v ‚No Man’s Sky‘
AppleInsider: Zde se uvádí, že hra se nejprve spustí na Steamu pro Mac a je to bezplatný upgrade pro ty, kteří již hru vlastní na Steamu pro PC. Později ale spustíte také Mac App Store.
Jaký je zde důvod, proč nezůstat u Steamu nebo webového obchodu? Nebo jde o to dostat hru před co nejvíce uživatelů na Macu, ať už je to uživatel Steam nebo ne?
Seane: Myšlenka dát verzi pro Mac našim milionům stávajících hráčů na Steamu pro nás byla opravdu vzrušující. Takové věci děláme rádi, je to způsob myšlení, který nás pohání sedm let bezplatných aktualizací a také vydávání verze pro VR jako bezplatnou aktualizaci.
Jako vývojář si myslím, že chcete, aby tuto hru, kterou milujete a na které jste tak tvrdě pracovali, hrálo co nejvíce lidí. Myslím, že to je myšlenka, která znamená, že chceme vydat na Mac, aby to byla bezplatná aktualizace tam, kde to může být, a abychom ji nabídli na Steamu a App Store.
AppleInsider: Můžete mluvit o výzvách přinášení No Man’s Sky do Apple Silicon pomocí MetalFX? Byl tento proces obtížný, a pokud dokážete říci, jak moc se Apple podílel na tom, aby to fungovalo?
Seane: Na tomto přesunu do Metalu pracujeme už skoro dva roky. Zhruba v polovině se zapojil Apple jako blízký a velmi vstřícný partner, bez nich bychom to nezvládli.
Pravděpodobně by bylo jednodušší udělat základní port hry na novou architekturu, ale chtěli jsme, aby to vypadalo jako nativní hra, něco vytvořeného pro hardware. Znamenalo to přijetí nového renderovacího kanálu, přesunutí vývoje na Xcode a Mac stroje a přehodnocení všeho od ovládacích prvků přes dobu načítání až po reimplementaci multiplayeru.
Jistě, je to pečlivá a pečlivá práce, ale nebyla bolestivá, je to typ výzvy, která nás baví.
Procedurálně generované světy a zvířata čekají na klasifikaci hráčem
AppleInsider: Jsme fanoušky No Man’s Sky, ale toto není první vlastnost Hello Games, která přichází na platformy Apple. Jak jste řekl dříve, vaše společnost se skvěle vydařila Joe Danger k dispozici pro iPhone v roce 2013 a verze hry existuje dodnes pro iPhone a iPad. Vyšly také Hello Games Poslední táborák pro Apple Arcade, náš oblíbený.
Plánují se v budoucnu další hry Apple Arcade nebo tituly App Store?
Seane: Rozhodně pracujeme na nových hrách a Mac a iOS jsou něco, co vždy zvažujeme. Se spuštěním No Man’s Sky na Macu všechny naše dosavadní hry v určitém okamžiku přijdou do App Store!
Na App Store máme rádi, že nám umožňuje oslovit lidi, kteří by naše hry milovali, ale jinak by o nich možná neslyšeli.
AppleInsider: No Man’s Sky běží na Apple Silicon, což znamená čipsety M1, M2 nebo vyšší v této sestavě. Ale Mac nejsou jedinými produkty, které tyto čipové sady provozují.
Zkoumal váš tým možnost přivedení No Man’s Sky na iPady řady M? Jsou potíže s uvedením na tuto platformu oproti Macu?
Seane: Přináším No Man’s Sky na Mac je jedna věc. V mnoha ohledech jde o rozšíření uživatelské základny PC, o kterou jsme se v posledních sedmi letech starali.
Přenést to na iPady je něco úplně jiného! Najednou musíte vzít v úvahu nové uživatelské rozhraní, výdrž baterie a podobné věci a musíte vzít v úvahu publikum a to, jak rádi hrají své hry.
Lidé se budou ptát, jestli nám docházejí nápady nebo nadšení pro aktualizaci No Man’s Sky. Vlastně mám tendenci zjišťovat, že každý krok, který uděláme při aktualizaci hry, otevírá další a další příležitosti, které chceme prozkoumat.
Po technické stránce náš přechod na Vulkan otevřel dveře Metalu a náš přechod na VR otevřel dveře Switch a mobilnímu hardwaru.
Stejně jako vy jsem nadšený, že uvidím, kam by mohl přechod k metalu v budoucnu vést. Toto je jen náš další krok na delší cestě.
Pozor na Sentinely hlídkující v galaxii
AppleInsider: Bonusová otázka na závěr. Jaký druh technologie Apple se v Hello Games používá, pokud existuje? A co pro tebe osobně, Seane?
Dostáváte nový iPhone každý rok, nebo u něj nějakou dobu zůstanete? Používáte Mac nebo iPad? Naši čtenáři by to rádi věděli.
Seane: Myslím, že na vývoji Maců mám nejraději to, že máme výmluvu jít ven a koupit si celou řadu špičkových Maců a Macbooků. V kanceláři je roh, který teď vypadá jako Apple Store.
Byl jsem iPhone chlap od začátku, myslím, že od práce na Joe Danger pro iPhone 3G. Dělám spoustu práce na svém telefonu, bez něj bych byl ztracen.
Malé pravidlo, které u sebe mám, je, že vynechám alespoň jednu nebo dvě generace iPhonu, a když si pak dovolím novou, přijde mi to jako opravdu vzrušující skok vpřed.
No Man’s Sky na Macu
To je celý čas, který jsme měli se Seanem Murraym. Spuštění hry pro Mac je velký krok a možná to, co bylo odhaleno na WWDC, přiměje tým Hello Games pracovat na něčem novém.
Zdroj: appleinsider.com