
Snaha společnosti Apple zlepšit hraní na Macu může zahrnovat určitou formu emulace, přičemž její Game Porting Toolkit obsahuje způsob, jak mohou vývojáři vyzkoušet existující hry pro Windows v macOS.
Oznámení společnosti Apple během WWDC pro macOS a Mac zahrnují několik funkcí pro kvalitu života zaměřených na hráče. Zahrnutí herního režimu do macOS Sonoma a vylepšené vzorkovací frekvence Bluetooth pro ovladače však mohou blednout ve srovnání s tím, co obsahovalo v sadě Game Porting Toolkit.
Game Porting Toolkit je sada nástrojů, které mohou vývojáři použít k převedení svých Windows nebo konzolových her na macOS, včetně přímočařejšího procesu převodu a rychlejšího vyhodnocení toho, jak by to mohlo vypadat.
Zatímco sada nástrojů obsahuje věci jako Metal Shader Converter a ladicí nástroje pro Metal, Andrew Tsai na YouTube zveřejnil, že sada obsahuje nějakou emulaci. Jak je zmíněno v Platforms State of Union, Apple umožňuje vývojářům spouštět existující hry pro Windows v „poskytovaném emulačním prostředí“.
Během relace „Přineste svou hru na Mac, Část 1: Vytvořte si herní plán“ Apple přímo zmiňuje, jak emulační rozhraní uvádí mezi dalšími klíčovými detaily „Typ překladu instrukce a Direct3D“.
Záměrem prostředí je umožnit vývojářům vidět „potenciální výkon hry okamžitě, čímž se eliminují měsíce počáteční práce,“ uvádí Apple. Má pomoci vývojářům zjistit, zda stojí za to přenést hru pro Windows, a uvědomit si množství práce potřebné ke splnění tohoto úkolu.
Tsai později po kontrole zdrojového kódu zjistil, že nástroj je ve skutečnosti modifikací Wine na základě CrossOver 21.1.1.
Jedním neobvyklým prvkem je, že hra zobrazená v jednom demonstračním videu se zdá být spuštěna pod Rosetta 2 a je schopna zpracovávat hry pomocí DirectX 12.
Před WWDC vývojáři CrossOver CodeWeavers blogovali, že zatímco CrossOver měl získat formální podporu DirectX 12 z CrossOver 23, vypořádat se s DirectX 12 samotným bylo obtížné. Tým nebyl schopen najít „jediný magický klíč, který by odemkl podporu DirectX 12 na macOS“, a věřil, že povolení takové podpory bude muset být provedeno na základě jednotlivých titulů.
Není jasné, zda Apple vytvořil řešení, které skutečně dokáže bez problémů spustit DirectX 12, ale pokud ano, může existovat více užitečných funkcí, než je testovací nástroj pro vývojáře. Pokud by si Apple přál a pokud by dostatečně fungovala emulační nebo překladová vrstva, byl by potenciál učinit z ní veřejně přístupnou funkci.
To je samozřejmě nepravděpodobné, protože Apple by těžil více z portování her pro práci na macOS než z přímého spouštění her pro Windows.
Zdroj: appleinsider.com