
Společnost Oppenheimer snížila svůj cenový cíl pro Apple z 220 na 200 dolarů, jen několik dní před zveřejněním výsledků výrobce iPhonů za čtvrté čtvrtletí s odvoláním na obavy Číny a další faktory.
Ve dnech, které předcházely zveřejnění čtvrtletních výsledků společnosti Apple, analytici nabízejí žhavé pohledy na to, co očekávají, že společnost oznámí. S blížícím se čtvrtečním zveřejněním výsledků a voláním analytiků se Oppenheimer rozhodl snížit 12měsíční cenový cíl pro Apple z 220 na 200 dolarů.
Mluvím dál CNBC Aby toto rozhodnutí ospravedlnil, senior analytik společnosti Oppenheimer Martin Yang uvedl, že za snížením stály obavy z čínské poptávky a „faktory související s makroekonomickými faktory“. Analytik nezaznamenal návrat spotřebitelského sentimentu na trh na hlavních trzích spolu se zhoršujícími se protivětry směnného kurzu vstupující do čtvrtletí.
Pro nadcházející čtvrtletí Yang dodává, že panuje přesvědčení, že dodávky iPhonů, Maců a iPadů budou „slabší, než očekáváme“. Poptávka v Severní Americe a Evropě je popisována jako „docela zdravá“ díky „robustním“ čistým přírůstkům od dopravců.
Pokud jde o AI, Yang nesouhlasí s tím, že Apple je na trhu pozadu, protože je stále v rané fázi masového přijetí této technologie spotřebiteli. Apple „na papíře“ později přijde na trh s aplikací ve stylu ChatGPT pro spotřebitele, ale Yang si nemyslí, že Apple „ztratí významný podíl bez jakýchkoli smysluplných konkurenčních zařízení na trhu“.
Yang má na mysli pokrok společnosti Apple při zavádění zpracování dotazů a úkolů AI na zařízení.
Na akci „Scary Fast“ se analytik domnívá, že očekávané uvedení čipů zapadá do dlouhodobého příběhu společnosti Apple, která má výhodu „velmi těsné integrace hardwaru a softwaru“. Pozdní načasování události se přiklání k nabídkám, z nichž mají prospěch spotřebitelé, zejména hráči, stejně jako tvůrci obsahu a spotřebitelé médií.
Zdroj: appleinsider.com