Zack Nelson ve videu JerryRigEverything na YouTube

YouTuber JerryRigEverything a výrobce pouzder dbrand vyzval Casetify za to, co se zdá být do očí bijícím podvodem v designu obalů pro iPhone, a byla podána žaloba v hodnotě mnoha milionů dolarů.
Obvinění jsou jen tvrzení, dokud soudní spor neskončí, a zvláště když obviněný ještě neměl možnost obžalobu vyvrátit. Ale kromě podání žaloby Zack Nelson – aka JerryRigEverything – veřejně vyzval Casetify a dbrand předložil důkazy, o kterých je těžké si představit, že by je mohli popřít i ti nejlepší právníci.
„V době, kdy se Twitter ještě nazýval Twitter,“ říká Nelson ve 14minutovém videu na YouTube, „někdo označil značku dbrand v příspěvku poukazujícím na to, že Casetify prodávalo pouzdro na telefon Samsung Galaxy S23 s vnitřními částmi iPhonu. A nejen to. , každý jednotlivý produkt, který prodávali, používal přesně stejný obrázek pro iPhone.“
Nelson a dbrand prodávají pouzdra pro telefony iPhone a modely Android, kde pouzdro obsahuje fotografii toho, co je skutečně uvnitř těchto telefonů. Původně Casetify taková pouzdra pro takové telefony údajně prodávala, ale na fotografii byl vždy stejný iPhone.
Na sociálních sítích „brand jako dbrand trochu střílel na Casetify, což je v pořádku,“ říká Nelson, „jen malé škádlení mezi společnostmi na Twitteru“.
„[Then] dbrand a já pokračujeme v naší veselé cestě vytvářením přesných produktů Teardown, zatímco Casetify obléká Androidy jako iPhony,“ pokračuje.
Nelson a dbrand nazývají své případy Teardown a o několik měsíců později Casetify spustilo řadu nazvanou Inside Out. Dále se skládal z obalů na smartphony, na kterých byla fotografie vnitřků zařízení, ale tentokrát správná.
„Dokázali to,“ říká Nelson. „Mnohem přesnější pohled na vnitřnosti a za normálních okolností bych byl na Casetify velmi hrdý za to, že se skutečně snažil vykreslit vnitřnosti, protože nejsem jediný člověk na planetě, který rád věci rozebírá.“
„Nevlastním myšlenku opravovat věci sami, nebo jsem jediný, kdo oceňuje krásu vnitřního hardwaru?“ pokračuje. „Pokud se Casetify vrátilo k rýsovacímu prknu, koupilo spoustu telefonů, rozebralo je, naskenovalo vnitřnosti, aby se správně stalo konkurentem Teardown skinu, přivedlo konkurenci.“
Ale zatímco Nelsonova a dbrandova pouzdra Teardown jsou přesnými fotografickými reprezentacemi zařízení, nejsou zcela přesné – jak ukazuje Nelson ve svém videu a podrobnostech o dbrandu ve vláknu Twitter/X.
Casetify ukradl naše produkty. Teď je žalujeme.
Zde je návod, jak jsme zjistili… (1/6)
— dbrand (@dbrand) 23. listopadu 2023
„Brand a já jdeme do extrémních délek, abychom zajistili, že každý skin Teardown bude přesnou reprezentací toho, co je skutečně uvnitř,“ říká Nelson. „Ale to nám také nebrání v tom, abychom vkradli pár velikonočních vajíček, aby je lidé našli.“
Některé modely telefonů Samsung tedy mají na základní desce drobný doplněk s citátem od Nelsona. Údajně opakovaně říká: „sklo je sklo a sklo se rozbíjí,“ a to je napsáno v pouzdrech značky dbrand a nyní i Casetify.
„Rozhodně to není nic, co by Samsung do svého zařízení nikdy vložil,“ říká Nelson.
Pak je tu také součást, která byla označena „R0807“. Je to v případě dbrand i Casetify, ale je to easter egg, protože je to vlastně jen odkaz na roboty dbrand.
Velikonoční vajíčka, jako je tato, byly vyrobeny pro zábavu, ale nyní budou účinně vypadat jako ty, které tvůrci atlasu pasti skvěle používají. To je místo, kde je něco úmyslně špatného, například fiktivní silnice, zahrnuto do jedné mapy a může být použito k prokázání, že ji zkopírovala jiná.
Zábavná velikonoční vajíčka Nelsona a Dbranda se však stala prakticky celým městem pastí, protože seznam pokračuje.
Například dbrand má také logo „Subscrbe“ na stejném místě, kde je v pouzdrech Casetify. Ale dvě různé značky jsou obklopeny číslem 11 na několika místech, které jsou identicky umístěny.
Nelson poukazuje na to, že dbrand 11s jsou odkazem na to, jak tato firma začala 11.11.2011. „Proč by Casetify zahrnoval den, kdy byla značka založena na jejich produktech?“ zeptal se Nelson.
Očekávejte, že to bude ukázka u soudu: dbrand zdůrazňuje údajné kopírování čísla 11
Aby to bylo o něco dál na 11, dbrand také změnil specifikaci, která je obvykle viditelně zobrazena na Pixel 7 Pro. „Pixel 7 Pro má ve skutečnosti kapacitu baterie 19,25 watthodin [and we changed it to 11.11]“,“ řekl Nelson, „ale Casetify by to nevěděl, protože pravděpodobně ani nerozebrali telefon, aby získali tento obrázek.“
Nelson a dbrand údajně v celé řadě produktů Casetify Inside Out neustále nacházeli alespoň jedno velikonoční vajíčko.
„Nejsem obvykle typ právnické osoby, ale také se nenechám každý den okrádat miliardovými korporacemi,“ pokračuje Nelson. „Samozřejmě bych je mohl oslovit na sociálních sítích, nebo by dbrand mohl tweetovat nějaké vtipné tweety, ale na konci dne v této situaci Davida a Goliáše nemá Goliáš povinnost odstranit mé produkty ze svých webových stránek jen proto, Natočil jsem video, kde jsem je na to upozornil.“
„Takže místo toho jim dáváme něco, co nemohou ignorovat…,“ vysvětluje, „žalobu.“
Žalobu podala společnost dbrand proti Casetify. Nelson varuje, že neočekává rychlý výsledek, ale také trvá na tom, že „tady nejde o peníze“.
„Krádež prostě není cool a myslím, že nejlepší způsob, jak můžeme Casetify poučit, je soudní proces v hodnotě mnoha milionů dolarů,“ říká. „Dostat se do peněženky je to, co tyto obří korporace bolí nejvíce.“
„Je reálná možnost, že tady nikdo nevyhraje,“ varuje. „Myslím, že něco ukradli, a myslím, že vědí, že něco ukradli, ale kola spravedlnosti se točí extrémně pomalu.“
Kola spravedlnosti mohou být také velmi drahá a Nelson navrhuje, aby si příznivci koupili jeho a dbrandovu novou řadu, aby získali peníze. Nová řada pouzder má na sobě i vnitřky přístrojů, ale spíše než fotografie jde o rentgenové snímky.
Casetify na žalobu veřejně nereagovalo.
Kromě spolupráce s JerryRigEverything’s Nelson, dbrand už roky vyrábí pouzdra nebo to, čemu říká skiny.
Zdroj: appleinsider.com