První spořicí účet Apple pro zákazníky

Po bouřlivém období mezi Applem a partnerem Apple Card Goldman Sachs, které zahrnovalo výběry zákazníků Apple Savings, se zdá, že problémy jsou většinou vyřešeny uvolněnou ochranou proti podvodům.
Krátce po spuštění Apple Savings se objevila vlna zákazníků, kteří si stěžovali, že je obtížné nebo nemožné vytáhnout peníze z vysoce úročeného spořicího účtu. Na této frontě bylo měsíce relativně ticho – ale očividně Goldman Sachs vyřešil alespoň některé systémové problémy vedoucí k problémům.
Zpráva v pátek pozdě Informace tvrdí, že automatické systémy odhalování podvodů nyní méně pravděpodobně označují transakce s malým objemem na externí účet. Kromě toho Goldman Sachs také snížil počet dní, po které by transakce měla trvat, a říká se, že lépe komunikuje se spotřebiteli, pokud se vyskytnou problémy, místo toho, aby to zákazníkům vůbec neřekla, a místo toho nechala čas, aby odškrtli.
Zástupce zákazníka Apple Savings citovaný ve zprávě říká, že převody by neměly trvat týdny nebo měsíce, ale pokud ano, systém označil velký převod, protože banka je opatrná vůči neoprávněným uživatelům. Říká se, že to částečně zmírní třístranný hovor mezi call centrem, zákazníkem a bankou vybranou k výběru.
Po dubnovém startu začala sága červnovou zprávou. Nathan Thacker řekl, že se od 15. května pokoušel vybrat 1 700 USD ze svého spořicího účtu Apple na svůj účet JPMorgan Chase. Když však zavolal na oddělení zákaznických služeb Goldman Sachs, bylo mu řečeno, že peníze budou na jeho účtu ještě pár dní.
Peníze byly nakonec připsány na jeho účet 1. června, více než dva týdny poté, co převod inicioval.
Thacker také nebyl jediný, kdo si všiml problémů. Někteří zákazníci uvedli, že po zahájení převodu peníze zdánlivě zmizí. Zmizelé peníze se neobjevily ani na jejich účtu Apple, ani na bankovním účtu, na který se je pokoušeli přesunout.
V dalším příkladu se muž z Minnesoty pokusil 16. května převést 10 000 USD ze svého účtu Apple do americké banky. Peníze byly označeny pro kontrolu zabezpečení a zůstaly v limbu, dokud nebude kontrola dokončena.
Goldman Sachs tehdy uvedl, že většina zákazníků žádné zpoždění nevidí. Ti, kteří je vidí, je však vidí kvůli zákulisním procesům, které byly zavedeny na ochranu účtů zákazníků.
Nové účty, jako jsou ty, které si otevřeli vlastníci Apple Card, mohou vyvolat varování proti praní špinavých peněz. Převody pak musí být ručně schváleny. V průměru tato zpoždění trvají asi pět dní.
Zpoždění byla delší u těch, kteří převáděli peníze na účet, který se lišil od účtu, ze kterého peníze původně pocházely.
Navzdory tomu si Apple Savings vedl docela dobře. První týden Apple Savings prokázal sílu ekosystému Applu, když bylo vytvořeno více než 240 000 nových účtů a vklady v hodnotě téměř 1 miliardy dolarů.
Není jasné, jak silný je vztah mezi Applem a Goldman Sachs, nad rámec smluv. Goldman Sachs údajně hledá východisko z dohody o Apple Card a Apple Savings.
Zdroj: appleinsider.com