Jasné logo Apple u vchodu do Apple Tysons Corner

Tysons Corner byl místem, kde byl otevřen úplně první Apple Store, a na své 22leté výročí se znovu otevírá na větším místě. Tady je to, jak to vypadá uvnitř – i venku.
Apple Tysons Corner se znovu otevřel kousek od svého původního umístění, které se poprvé otevřelo 15. května 2001. Nové místo je mnohem větší a vyznačuje se moderním designem Apple Store s dlouhými dřevěnými stoly, ale přidává jedinečný šmrnc s výřezy výklenky pro Genius Bar a prostory pro vyzvednutí.
Původní prodejna se v úterý definitivně uzavřela v rámci příprav na otevření nového místa.
AppleInsiderŠéfredaktor ‚s Mike Wuerthele stihl Apple Tysons Corner navštívit nejen v den původního otevření v roce 2001, ale také v roce 2023. Shromáždili jsme několik fotografií a prvních dojmů z nového umístění obchodu.
V den zahájení je tu trochu plno, ale Mikeovi se podařilo proplést se davem a dokonce si všiml viceprezidentky Apple Retail Deirdre O’Brien. Na toto otevření se neobjevil žádný Tim Cook, alespoň ne v době naší návštěvy v 10:30 EST.
Apple Store Tysons Corner se na otevření plní
Apple Tysons Corner je kusem historie Applu
Apple Tysons Corner byl původně otevřen v roce 2001 jako jedna z prvních kamenných maloobchodních prodejen společnosti Apple. Steve Jobs představil Apple Stores slovy: „toto je náš obchod.“
Původní obchody fungovaly podobně jako dnes. Produkty byly umístěny vpředu, aby přitáhly zákazníky a pohrály si s nimi, zatímco ochotný personál a „Géniové“ čekali na pomoc.
Loučení se starým Apple Tysons Corner
Apple nebyl první, kdo se pokusil uvést své počítače do maloobchodu, ani nebyl poslední. Je to však ikonická reprezentace moderního maloobchodu, která navždy změnila krajinu.
V roce 2001, kdy se obchod otevřel, měla americká nákupní centra mnohem lepší pěší provoz než dnes. iPod ještě nebyl věc a iMac byl stále ve své G3 inkarnaci.
Apple se přestěhoval do Tysons kvůli tomu, co a kde bylo.
Flash-forward 20-plus years a Apple Stores kotví nákupní centra, ve kterých někteří z nich zůstávají. Celá křídla nákupních center jsou omlazena a dolar za čtvereční stopu, který si obchodní centra účtují a vydělávají, se zvyšuje pouhou přítomností Applu.
Nejsme si jisti, jaký je případ Tysons, ale celkově to není tak rušné nákupní centrum jako před 20 lety – i po masivní renovaci a rozšíření v mezidobí.
o 22 let později
Nová lokalita je asi třikrát větší než plocha maloobchodu, než byla zachována stará lokalita. Nám (samozřejmě) nebylo dovoleno jít do zákulisí, ale podle plánů nákupního centra je oblast „zákulisí“ pravděpodobně o 50% větší.
Zvládl chaos na otevření Apple Tysons Corner
Je to také blíže východu do exteriéru nákupního centra. Kdysi bylo zavlečení G5 do obchodního centra cvičením trpělivosti nejen pro majitele, ale i pro nejbližší velký obchod, pokud jste ho nechtěli schovat z garáže na dlouhou cestu.
Byla tam zadní servisní vrátka, ale nepoužívala se často. Kdysi jsme si koupili eMac a dostali jsme ho skrz ty dveře, ale nikdy předtím a nikdy více. Díky novému umístění není potřeba spletitá cesta do nebo z obchodu.
Dřevěné výstavní stoly obklopené zaměstnanci společnosti Apple
V interiéru nese design většinu étosu předchozího designu a vnitřních obchodů. Stále má svou vlastní identitu, ale není pochyb o tom, že jste v obchodě s designem sousedícím s Ive.
Dojděte do Apple Tysons Corner a přivítají vás velké skleněné stěny a logo Apple trčící z matné stěny. Otevřenost vnitřního prostoru je okamžitě patrná se třemi řadami velkých dřevěných produktových stolů, které zasahují až k zadní stěně.
Alej věnovaná obalům na iPhone
Po levé stěně probíhají obvyklé produktové displeje. Každá sekce je věnována jinému produktu, podobně jako jsou Apple Store nastaveny jinde.
Na pravé straně obchodu je řada výklenků. Nově navržený Genius Bar je umístěn v pravém zadním rohu, jeho část je nižší pro lepší přístup pro vozíčkáře. Uprostřed je prostor pro vyzvednutí produktů, poté je specializovaný výklenek poblíž vchodu do obchodu.
Osobní Apple Watch Studio
Speciální výklenek má velký vstupní prostor s centrálním stolem. V současné době je nastavena s reálnou verzí Apple Watch Studio, ale Apple říká, že ji lze v budoucnu změnit tak, aby ji bylo možné použít pro jiné produkty.
Centrální dřevěné stoly jsou vyplněny obvyklými displeji iPhonů a Maců. Stůl v zadním rohu je připraven pro dnešní zasedání Apple.
Senior viceprezidentka Apple pro maloobchod Deirdre O’Brien
Filozofie designu Apple pro obchod odráží klasický formát, který funguje pouze pro maloobchod, a zároveň představuje nové nápady, díky nimž je Tysons Corner jedinečný. Očekáváme, že Apple by mohl začít implementovat některé z těchto změn do dalších obchodů v nákupních centrech.
Podlahy jsou stále z teraca, střed lemují velké stoly z bílého dubu, dřevěné obložení stěn ladí se stoly a celou zadní stěnu zabírá látkový grafický panel. Strop je vyroben s novou lineární přepážkovou stropní konstrukcí, která by měla pomoci s akustikou – ale v obchodě Tysons je často moře lidskosti, takže uvidíme časem.
Genius Bar se vrací
Ve světě, kde nákupní centra umírají a maloobchod se každým dnem stává více online, je osvěžující vidět, že Apple nadále prosazuje lidský prvek osobního nakupování. Vše v jasně osvětleném obchodě odpovídá lidskosti, dostupnosti, udržitelnosti a samozřejmě obchodu.
A možná už to nebude rameno na rameno v Apple Tysons.
Zdroj: appleinsider.com