
AppleInsider může získat přidruženou provizi za nákupy uskutečněné prostřednictvím odkazů na našich stránkách.
Nová aktualizace macOS Ventura 13.3 neopravila problém s připojením k síti, se kterým se někteří potýkají a který se poprvé projevil v posledních několika měsících.
Apple neslíbil, že problém vyřeší, a zatím to veřejně nepřiznal. I když se problém netýkal všech uživatelů, byl opakovaně hlášen přibližně od listopadu 2022.
Problém je v tom, že tam, kde se uživatelé mohli dříve připojit k zařízením Apple nebo od společnosti Apple k Windows prostřednictvím připojení SMB, náhle nemohli. Ovlivnilo to jednotlivce, kteří se připojovali řekněme k iPhone nebo k podnikovým sítím.
V každém případě bylo připojení pomocí SMB, ale kromě toho jsou zprávy příliš různorodé a nekonzistentní na to, aby bylo možné zúžit, kde je chyba.
„Používám systém sdílení souborů SMB pro přístup k souborům na mém MBPro z mého iPhone 12 v mé místní síti. Až dosud to bylo robustní, spolehlivé a rychlé,“ napsal uživatel tresinnoctem na fórech podpory společnosti Apple v listopadu 2022. Po aktualizaci mého MBPro na Ventura 13.0 a mého iPhone na iOS 16.1 nemohu připojit notebook k telefonu nebo ke svému starému iMacu se systémem Monterey 12.6.“
Dokonce i jednotliví uživatelé počítačů Mac se mohou připojit k sítím nebo jiným strojům přímo z Finderu Jít menu pomocí Připojit k serveru… volba. Toto sdílení souborů očekává připojení Samba, takže obecný problém s macOS Ventura a tímto protokolem by měl mít dopad na všechny uživatele, ale není tomu tak.
Vzhledem k tomu, že je rozšířená, ne-li běžná, uživatelé na fórech podpory společnosti Apple očekávali, že ji najdou opravenou v nějaké aktualizaci, a doufali, že tím bude macOS Ventura 13.3. To bylo umocněno tím, jak se zpočátku zdálo, že to mohlo problém vyřešit pro některé uživatele.
Zdá se však, že i když se uživatelé nyní mohou připojit ke svým sítím, ukázalo se, že je to dočasné. Nebo by se ukázalo, že by se museli opakovaně uchylovat ke stejným řešením.
Jedno takové řešení ohlásil uživatel fóra podpory Apple „abromber“. V reakci na předchozí pokyny k restartování a opětovnému připojení síťových zařízení uživatel navrhuje další tip.
„Přejděte do Nastavení/Obecné/Sdílení a klikněte na malý kroužek s ‚i‘ vedle přepínače,“ píše uživatel. „Vyvolá seznam akcií. Odstraňte všechny uvedené akcie.“
„Pak vypněte sdílení souborů a restartujte počítač,“ pokračuje uživatel. „Pak sdílení souborů znovu zapněte. To je to, co mi konečně zafungovalo.“
Navrhovaná oprava není absolutní a nefungovala u všech uživatelů. Jiní uživatelé se dívají na rozšířené atributy souborů jako na viníka nebo na vlastní ikony – ale pokud by to bylo obecně platné, problém by byl převládající.
Zdroj: appleinsider.com