Vlevo: Logo společnosti Apple. Vpravo: Aktuální logo Fruit Union Suisse

Fruit Union Suisse říká, že Apple nezpochybňuje pouze logo své ochranné známky, chce získat exkluzivní práva na všechna vyobrazení skutečných jablek.
Apple zde byl již dříve a bude znovu – jako vlastník ochranné známky je povinen bojovat proti všem výzvám své slavné značky. To je snadné vidět v případě jakéhokoli úmyslného porušení, ale méně pak u náhodných nebo dokonce těžko odhalitelných podobností mezi logy.
Nyní podle Kabelové, Apple pokračuje v šestiletém boji proti Fruit Union Suisse, sdružení, které již více než 100 let prosazuje zájmy švýcarských pěstitelů ovoce. Ředitel Fruit Union Suisse Jimmy Mariethoz říká, že minimálně po většinu té doby používá logo červeného jablka s bílým křížkem.
„Tomu těžko rozumíme [case with Apple]protože to není tak, že by se snažili chránit své nakousnuté jablko,“ řekl Mariethoz. „Jejich cílem je zde skutečně vlastnit práva na skutečné jablko, což je pro nás něco, co je opravdu téměř univerzální… by měl být zdarma pro použití.“
„Obáváme se, že jakákoli vizuální reprezentace jablka – tedy cokoli, co je audiovizuální nebo spojené s novými technologiemi nebo médii – může být potenciálně ovlivněno,“ pokračoval Mariethoz. „Teoreticky bychom mohli vstupovat na kluzké území pokaždé, když inzerujeme jablko.“
Logo Fruit Union Suisse do roku 2011
I když je pravda, že asociace již dlouho používá logo červeného jablka s bílým křížkem, společnost jej v roce 2011 upravila na oslavu 100. výročí skupiny. Je diskutabilní, zda současné logo připomíná Apple natolik, že by spotřebitelé mohli být zmateni, ale je mnohem více podobné tomu Apple než tomu před rokem 2017.
V roce 2017 Apple požádal Švýcarský institut duševního vlastnictví (IPI) s žádostí o práva na to, co Kabelové popisuje jako realistické černobílé zobrazení jablka Granny Smith. Všimněte si, že Fruit Union Suisse zřejmě používá výhradně červené logo, ale je možné, že jej může použít v dokumentaci vytvořené pouze dvoubarevným tiskem, takže je černé a bílé.
Aplikace IP z roku 2017 musela specifikovat použití a Apple předložil rozsáhlý seznam zaměřený na digitální a elektronické spotřební zboží.
IPI údajně poskytl Apple částečné vítězství na konci roku 2022 s tím, že společnost může mít práva pouze na některé z předložených kategorií. Apple nyní apeluje na získání zbytku práv.
IPI zatím zveřejnilo, jaké použití ochranné známky bylo společnosti Apple odepřeno s tím, že případ je stále přezkoumáván.
Není jasné, zda se Fruit Union Suisse rozhodlo nyní veřejně komentovat, nebo přesně, pod jakými kategoriemi ochranných známek se její sdružení může dostat do rozporu s Apple.
Nicméně, Kabelové poznamenává, že Světová organizace duševního vlastnictví tvrdí, že Apple podal řadu podobných žádostí o ochranné známky po celém světě.
V předchozím případě proti společnosti Prepare v roce 2021 společnost revidovala své logo, aby ukončila taktiku, kterou nazývala „šikana“ ze strany společnosti Apple.
Zdroj: appleinsider.com