Apple odhalil vítěze soutěže Swift Student Challenge 2023

Byli vyhlášeni vítězové soutěže Apple Swift Student Challenge 2023 se svými projekty zahrnujícími zdraví, sport a vědu, kteří demonstrují své kreativní využití dovedností kódování, aby měli pozitivní dopad na ostatní a životní prostředí.
Apple každoročně pořádá Swift Student Challenge jako prostředek k motivaci studentských vývojářů, aby zdokonalovali své dovednosti a soutěžili o ceny pomocí Swift Playgrounds, vývojového prostředí Apple pro nové kodéry. Aby byli účastníci způsobilí, musí být starší 13 let, musí být zapsáni v akademické instituci nebo ekvivalentu domácí školy a nesmí být zaměstnáni jako vývojáři na plný úvazek.
Apple informoval vítěze dříve v květnu prostřednictvím e-mailu a společnost je odhalila v úterý a sdílela jejich příběhy. Vítězi jsou Asmi Jain, Yemi Agesin a Marta Michelle Caliendo.
Asmi Jain
Tito vítězové poprvé využívají své programátorské schopnosti, aby pomohli ostatním. Jain se například dozvěděla o strýci své kamarádky, který musel podstoupit operaci mozku.
Operace mu bohužel vedla k vychýlení očí a ochrnutí obličeje. Jain vyvinul úspěšný koncept hřiště Swift, který zahrnuje technologii sledování očí.
Asmi Jain
Hřiště je navrženo tak, aby sledovalo pohyby očí uživatelů, kteří se snaží sledovat míč pohybující se na obrazovce. Jeho hlavním cílem je zvýšit sílu očních svalů.
Zatímco Jain čerpala inspiraci od strýce své kamarádky, ona si představuje hřiště jako přínosné pro jednotlivce s různými očními problémy a zraněními.
„Bylo pro mě důležité vytvořit aplikační hřiště, které by mohlo pozitivně ovlivnit životy lidí, jako je on,“ říká Jain. „Mým dalším cílem je získat zpětnou vazbu a zajistit, aby byla efektivní a uživatelsky přívětivá, a poté ji publikovat v App Store.
Nakonec ho chci rozšířit tak, aby pomáhal posilovat všechny svaly v obličeji, a doufám, že jednoho dne bude sloužit jako terapeutický nástroj, který mohou lidé jako strýc mého přítele používat svým vlastním tempem.“
Yemi Agesin
Agesinovo aplikační hřiště spojuje jeho dvě vášně, sport a filmovou tvorbu, ve formě baseballové hry z pohledu první osoby. Tato tvorba odráží jeho bezprostřední plány, jako je psaní a produkce letního filmu soustředěného kolem hráče baseballu, a naznačuje jeho dlouhodobé aspirace.
Zmínil, jak jeho rodina žila v mnoha zemích, když vyrůstal, ale tuto zkušenost považoval za pozitivní aspekt svého života.
Yemi Agesin
„Když se pohybujete, naučíte se toho tolik o světě,“ říká Agesin, který v roce 2023 začíná svůj poslední rok na Kennesaw State University v Georgii. „Myslím, že mi to opravdu pomáhá, protože když něco stavím, vždy se snažím zvážit a navrhnout pro širokou škálu perspektiv.“
Agesin se těší na oznámení ARKit a RealityKit, která Apple plánuje odhalit na WWDC23. Chce se naučit, jak mu mohou pomoci přeměnit jeho nápady na aplikace, které něco změní.
Marta Michelle Caliendo
Aplikační hřiště Caliendo představuje pexeso, které zobrazuje anatomicky přesné ilustrace dinosauřích fosilií, které vytvořila pomocí aplikace Procreate na iPadu. Je to zvláště pozoruhodné, protože se Swift začala učit teprve v září.
„Dinosauři by nám všem měli neustále připomínat, jak zachovat biologickou rozmanitost,“ říká Caliendo, který studuje na Apple Developer Academy v Neapoli a zároveň studuje přírodní vědy na Neapolské univerzitě Federico II. „Kódování mi pomáhá najít nové způsoby, jak vyjádřit a sdílet tuto zprávu s ostatními.“
Marta Michelle Caliendo
Caliendo si představuje vývoj aplikací, které přispívají k ochraně zvířat a přírodního prostředí, se zaměřením na plazy a obojživelníky. Její vášeň pro tuto oblast ji motivovala k zahájení plánování aplikace, která by pomáhala vědcům a dobrovolníkům při monitorování a ochraně hnízd mořských želv podél italského pobřeží.
Zdroj: appleinsider.com