Apple Park

Apple se snaží řídit komunikaci mezi pracovníky maloobchodu pomocí interního nástroje a stížnosti jsou nyní přísně moderovány, což umožňuje pouze šťastné, společnosti pozitivní myšlenky.
Apple údajně vede tichou válku se svými maloobchodními zaměstnanci na různých místech, zejména s těmi, které se snaží sdružovat se jako v Apple Towson. Poslední rána pro zaměstnance nastala poté, co interní komunikační nástroj s názvem Loop vyřízl „negativní“ nebo „kritické“ příspěvky s novými pravidly moderování.
AppleInsider obdržel několik anonymních komentářů od zaměstnanců maloobchodu společnosti Apple ohledně aktualizace Loop. Po stížnostech jsme oslovili další kontakty, které máme v maloobchodní části společnosti, a všechny potvrdily krok Applu.
Jeden anonymní tipér nám řekl, že vidí Loop jako osvěžující vhled do toho, jak se cítí ostatní zaměstnanci maloobchodu Apple, a posílil je, že ve svých frustracích nejsou sami. Na Loopu by se zaměstnanci mohli vzdát programu Today At Apple „zapomenutého a nestaraného“, nového tlaku na zaměstnance, aby obsluhovali více zákazníků najednou, a dalších problémů.
Nyní, podle jednoho účtu, musí zaměstnanci před přístupem k Loop souhlasit s novým a přísnějším souborem základních pravidel. Každý příspěvek je před zobrazením v nástroji prověřován moderátory a zdá se, že je odfiltrováno cokoli kritičtějšího než neutrálního.
Je nám to popisováno jako porušení svobody slova „ve snaze udržet nás v souladu“. Zaměstnanci tuto změnu popisují jako podobnou, jako by byla umístěna zpět na ostrov daleko od ostatních obchodů.
Apple je velmi tajnůstkářská společnost, a i když na Slacku a Discordu existují nějaké externí zaměstnanecké skupiny, žádná nebyla tak propojená a dostupná jako Loop. Zaměstnancům používajícím Loop se zdálo, že provozovatelé programu se o negativní příspěvky nestarají — alespoň do této aktualizace.
Bez interního nástroje pro sdílení stížností se tito zaměstnanci přirozeně obrátí mimo Apple do méně bezpečných oblastí. Zdá se, že pokud Apple chce, aby jeho zaměstnanci udržovali pracovní záležitosti interní, odstranil jediný nástroj, který to tak udržoval.
Opatření se zdají být jednostranná v boji proti vnitřní negativitě vůči Applu. Většina zaměstnanců, se kterými jsme mluvili, to považuje za nehorázný taktický krok k potlačení odborové organizace. Tento krok společnosti Apple odstranil spolehlivý způsob, jak zaměstnanci organizovat, sdružovat a porovnávat zkušenosti v pracovním prostředí.
AppleInsider požádal Apple o vyjádření.
Zdroj: appleinsider.com