Apple v roce 2022 zvýšil lobbistické úsilí

Apple v roce 2022 výrazně zvýšil své výdaje na lobbing, což představuje nárůst o 44 % ve srovnání s rokem 2021, ale společnost stále utrácí méně než její kolegové.
Zpráva z července 2022 odhalila, že Apple v první polovině roku 2022 utratil rekordních 4,6 milionu dolarů, což bylo o 1,5 milionu dolarů více než v roce 2021. Počet interních a externích lobbistů společnosti se od roku 2015 zvýšil o více než 65 %, ale její celkový počet lobbistů je menší než u konkurence.
Nyní zpráva v pondělí od CNBC ukazuje, že celkový lobbing Applu dosáhl za celý rok 2022 téměř 9,4 milionu dolarů, což je pro společnost rekord, ale pod 9,8 milionu dolarů Microsoftu a 10,9 milionu dolarů Googlu.
Mezi ostatními Big Tech společnostmi Amazon dosáhl vrcholu na 19,7 milionu dolarů, zatímco Meta dosáhla těsně druhého místa s 19,2 miliony dolarů. Pro Amazon to byl zhruba 2% nárůst výdajů ve srovnání s rokem 2021 a 4,6% pokles pro Meta.
Veřejné podání společnosti Apple odhalilo, že lobboval v otázkách, jako je antimonopolní politika, online soukromí, daně, moderování obsahu, změna klimatu a další.
Zdroj: appleinsider.com