Sídlo společnosti Apple

AppleInsider může získat přidruženou provizi za nákupy uskutečněné prostřednictvím odkazů na našich stránkách.
Poradce francouzského úřadu pro ochranu osobních údajů říká, že Apple by měl dostat pokutu šest milionů eur a argumentoval tím, že iOS 14 nesplňuje požadavky EU na ochranu soukromí.
Zpravodaj Francois Pellegrini učinil doporučení Komisi pro národní informace a svobodu (CNIL) poté, co prošetřila stížnost podanou v roce 2021 lobby skupinou France Digitale.
France Digitale tvrdila, že když se iOS 14 zeptal uživatelů, zda chtějí nebo nechtějí, aby je sledovaly aplikace třetích stran, výchozí nastavení umožnilo společnosti Apple provádět své reklamní kampaně, aniž by uživatele iPhone požádal o předchozí souhlas.
Pellegrini uvedl, že neschopnost Applu řádně požádat uživatele o souhlas v iOS 14.6 bylo porušením pravidel ochrany soukromí podle směrnice EU o ePrivacy. Dodal však, že změny provedené v iOS 15 umožňují předchozí autorizaci od uživatele.
Pravidla ochrany osobních údajů z EU říkají, že všechny společnosti se musí návštěvníků online zeptat, zda souhlasí se shromažďováním některých jejich údajů prostřednictvím sledovačů nebo jiných nástrojů.
Ve výchozím nastavení je transparentnost sledování aplikací – přidaná v iOS 14.5 – vypnutá, což znamená, že všechny nové požadavky na sledování aplikací jsou automaticky zamítnuty. France Digitale však tvrdila, že toto nastavení umožnilo společnosti Apple sdílet data, která shromažďuje, s přidruženými společnostmi bez varování uživatelů.
Gary Davis, šéf ochrany osobních údajů Applu, na slyšení s Pellegriniho závěry nesouhlasil.
„Neexistence jakékoli závažnosti porušení… znamená, že by měla být snížena výše pokuty,“ uvedl podle zprávy Reuters v Pondělí. Davis také požádal, aby se výše případné pokuty nezveřejňovala.
Sankční orgán CNIL může doporučení zpravodaje ignorovat, ale významně ovlivňují konečné rozhodnutí úřadu.
Další nároky vůči společnosti Apple
Zpráva z listopadu 2022 také zpochybňuje postupy společnosti Apple v oblasti ochrany osobních údajů. Apple je údajně schopen identifikovat uživatele v analýzách, které shromažďuje, podle bezpečnostních výzkumníků pomocí jedinečného identifikátoru, který lze přiřadit k uživatelskému účtu na iCloudu.
Identifikátor je součástí všech analytických dat, která App Store odesílá společnosti Apple, a ostatní aplikace obdrží stejná data. Výzkumníci došli k závěru, že „vaše podrobné chování při procházení aplikací v App Store je odesíláno společnosti Apple a obsahuje ID potřebné k propojení dat s vámi“.
Apple již dříve a veřejně tvrdil, že se nezabývá prodejem uživatelských dat, a také vysvětluje, jak používá data na svých reklamních platformách ve svých zásadách ochrany osobních údajů.
Zdroj: appleinsider.com