Soukromí. To je iPhone.

AppleInsider může získat přidruženou provizi za nákupy uskutečněné prostřednictvím odkazů na našich stránkách.
Apple je údajně schopen identifikovat uživatele v analýzách, které shromažďuje, podle bezpečnostních výzkumníků prostřednictvím jedinečného identifikátoru, který lze spojit s uživatelským účtem na iCloudu.
Jako společnost zaměřená na soukromí má Apple zavedení transparentnosti sledování aplikací a také ujištění, že nebude shromažďovat identifikovatelné údaje o uživatelových zvyklostech používání, zajistit uživatelům, že nebudou nutně sledováni a jejich data nějakým způsobem zpeněžena. Podle podrobností, které objevili dva výzkumníci, se zdá, že by to Apple mohl být schopen.
V sérii pondělí tweety, vývojáři iOS Mysk pokračovali ve výzkumu systémů společnosti Apple a objevili ve svých analytických datech ID označované jako „dsId“. Později bylo zjištěno, že se jedná o „Identifikátor adresářových služeb“, který je propojen s účtem iCloud.
Každé DSID lze teoreticky porovnat s existujícím účtem iCloud. Pokud je průzkum přesný, pokud se to Apple rozhodl udělat, má přidružené uživatelské jméno, e-mail a další podrobnosti týkající se účtu.
Identifikátor je součástí všech analytických údajů, které App Store odesílá společnosti Apple, přičemž ostatní aplikace dělají totéž. Mysk počítá, že to znamená „vaše podrobné chování při procházení aplikací v App Storu je odesláno společnosti Apple a obsahuje ID potřebné k propojení dat s vámi“.
Mysk poukazuje na to, že vlastní prohlášení Applu Device Analytics & Privacy uvádí „Žádná ze shromážděných informací vás osobně neidentifikuje“, což je charakterizováno jako „nepřesné“.
Nové poznatky:
1/6
Analytická data společnosti Apple zahrnují ID s názvem „dsId“. Podařilo se nám ověřit, že „dsId“ je „Identifikátor adresářových služeb“, což je ID, které jednoznačně identifikuje účet iCloud. To znamená, že analytika společnosti Apple vás může osobně identifikovat pic.twitter.com/3DSUFwX3nV— Mysk (@mysk_co) 21. listopadu 2022
Apple již dříve a veřejně tvrdil, že se nezabývá prodejem uživatelských dat, a také vysvětlil, jak data využívá na svých reklamních platformách. To zahrnuje tvrzení, že její reklamní platforma nepropojuje údaje o uživatelích nebo zařízeních s údaji shromážděnými od třetích stran pro cílenou reklamu a že nesdílí identifikaci zařízení nebo zařízení uživatele s firmami pro shromažďování údajů.
Navzdory tvrzením, že neprodává data a že pracuje na anonymizaci dat, která používají klienti její reklamní platformy, problém je v tom, že Apple by stále mohl potenciálně použít identifikovatelná data pro své vlastní účely a že existují důkazy, že má schopnost shromažďovat identifikovatelné údaje.
AppleInsider požádal Apple o vyjádření.
12. listopadu se objevil pokus o hromadnou žalobu proti Applu, která tvrdila, že Apple porušuje právo uživatele na soukromí, protože ví, na co se uživatelé na App Strore dívají. Tato žaloba byla založena na výzkumu společnosti Mysk, ale v té době výzkumníci nemohli prozkoumat, jaká data byla odeslána v iOS 16 kvůli použití šifrování.
Zdroj: appleinsider.com