iPhone 14 Pro

Jak konvenční moudrost naznačovala od uvedení na trh, řada iPhone 14 Pro představovala většinu prodejů iPhone v USA na začátku roku 2023 a iPhone 14 Plus měl problémy.
Nejnovější čtvrtletní zpráva od Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) zkoumala americké zákazníky Apple, kteří si v březnu 2023 koupili nový iPhone, iPad, Mac nebo Apple Watch. Jednalo se o druhé celé čtvrtletí dostupnosti pro řadu iPhone 14.
Čtyři varianty iPhonu 14 dohromady představovaly 75 % všech iPhonů v USA během čtvrtletí. To je nárůst oproti modelům iPhone 13, což představuje 71 % prodejů v březnu 2022.
iPhone 14 Pro a iPhone 14 Pro Max se ukázaly být nejoblíbenějšími v sestavě a dosáhly 22 % a 24 % prodejů. Mezitím měl iPhone 14 19% prodejů, zatímco iPhone 14 Plus byl v posledním čtvrtletí nejméně populární s 10%.
Ale i iPhone 14 Plus dopadl lépe než iPhone 12 mini a iPhone 13 mini, oba s méně než 5 % prodejů. Starší iPhony se stále prodávají skromně – například iPhone 12, starší než dva roky, měl 7 % celkových prodejů.
Údaje ukazují, že Apple má ve svých nejnovějších modelech iPhone silnou řadu. „Většina zákazníků upgraduje z předchozích iPhonů na prémiové modely, zatímco Apple zachycuje přechodníky z Androidu a nové zákazníky se staršími, méně nákladnými modely,“ uvedl CIRP.
Zpráva z 19. dubna také odhalila, že poptávku po iPhonech táhnou mladší lidé. Přestože nenahrazují ztracené nebo poškozené iPhony, jakmile starší uživatelé, mají tendenci upgradovat na nejnovější iPhony častěji.
Zdroj: appleinsider.com