
Apple aktualizoval Game Porting Toolkit, přičemž verze 1.0.2 vývojového nástroje nyní pracuje na vyšší úrovni výkonu při spouštění her pro Windows na Macu.
Představení Game Porting Toolkit během WWDC 2023 nabídlo způsob, jak ukázat vývojářům, jak by mohla vypadat hra vytvořená pro Windows, když běží na Macu. Sada obsahovala prvky, jako je emulační rozhraní, aby vývojáři měli představu o tom, jak bude jejich hra běžet pod macOS.
Game Porting Toolkit Beta 1.0.2, aktualizováno 30. června a poprvé nahlášeno Andrewem Tsaiem prostřednictvím YouTube v úterý, je aktualizací původního vydání. I když však Apple nenabízí žádnou dokumentaci o tom, co se ve vydání liší, je v sadě řada dobrých změn.
U první aktualizace se v přiložených pokynech společnosti Apple mylně uvádí jako verze 1.0, nikoli 1.0.2, a nezmiňují žádné pokyny k aktualizaci, pouze instalaci.
Jedním z příznaků, že sada nástrojů byla aktualizována, je řádek Rosetta na panelu statistik, který se objeví při hraní hry, má štítek „v0.2“, který nebyl poprvé zobrazen. Nová verze je také téměř poloviční oproti původní, 27,9 MB oproti 53,4 MB.
Příspěvky Nata Browna, inženýrského manažera společnosti Apple odpovědného za sadu nástrojů, zmiňují, že existují opravy pro 32bitovou podporu, vykreslování a výkon a také celkovou stabilitu. Brown také zmiňuje, že byl záměr přidat protokoly změn, ale týmu „právě došla ranvej před prázdninovým víkendem“.
Bylo zjištěno zlepšení výkonu, ale liší se mezi hrami a žetony. V příkladech od Tsai, „Elden Ring“ běžící na M1 Max zaznamenal 20% zlepšení mezi verzemi, zatímco „Arkham Knight“ je ukázáno, že běží na přibližně stejné úrovni výkonu jako před aktualizací.
Na špičkovém M2 Ultra byl Cyberpunk 2077 s novou sadou nástrojů schopen běžet s přibližně dvojnásobnou snímkovou frekvencí.
Kvůli stabilitě by některé hry spadly pod originálem, pokud by přehrávaly video cutscény pomocí specifických kodeků. Po aktualizaci ve většině případů fungují dobře.
Apple použití Game Porting Toolkit je stále pouze nástrojem specifickým pro vývojáře, spíše než nástrojem určeným pro spotřebitelské hraní. Vylepšení jistě usnadňují veřejnosti hraní her pro Windows na Macu, ale to je pouze vedlejší produkt toho, že Apple vylepšuje to, co stále považuje za vývojového asistenta.
Zdroj: appleinsider.com