Komplex Apple Bandra Kurla

Apple zpomaluje tempo otevírání zcela nových Apple Store, přičemž od roku 2017 otevírá zlomek obchodů ročně ve srovnání s otevřením před rokem 2016.
Otevření nového Apple Store je vždy hlavní zprávou, Apple pravidelně přesouvá a renovuje své výlohy a také otevírá nová místa. Zdá se však, že práce na výloze Applu se soustředila méně na expanzi a více na správu stávajících prostor.
Podle vývojáře Facades Michaela Steebera v blogovém příspěvku se nový počet obchodů pro rok 2023 „formuje na solidní rok“ s pěti novými obchody představenými během prvních osmi měsíců ve srovnání s pouhými šesti za celý rok 2022. osm v roce 2021.
Jeden graf pro otevření nových obchodů ukazuje značné snížení ze 40 otevření obchodů ročně v roce 2012 a generálního otevření 20 obchodů Apple ročně až do roku 2016. Pro rok 2017 a dále jsou tato čísla v podstatě poloviční.
Míra otevření nových obchodů Apple za rok [Michael Steeber]
Druhý graf od Steebera zahrnuje případy, kdy jsou obchody každý rok přemístěny nebo přestavěny, navíc k otevření nových obchodů. Zdá se, že tento druhý graf ukazuje, že se Apple více zaměřuje na přestavby a přemístění později, zejména od roku 2016.
Do roku 2020 a dále se aktivita prodejen zdánlivě dále snížila, s méně než 14 otevřeními nových obchodů, přemístěním nebo otevřením po přestavbě za rok. Naproti tomu rok 2019 měl asi 30 otevření, zatímco rok 2012 zasáhl 63.
„Tato čísla sama o sobě stále tvoří zkreslený obrázek tempa aktualizací Applu,“ píše Steeber. „Jak některé trhy dosáhnou nasycení obchodů, expanze ustupuje údržbě. Dnes je potřeba udržovat více Apple Store než kdykoli v historii a zhruba polovina je stará nejméně deset let.“
Je pozorováno, že „nejen, že Apple prakticky přestal nahrazovat všechny klasické obchody kromě těch nejmenších a nejstarších, ale začal do nich výrazně reinvestovat.“ Tyto reinvestice sahají od vylepšení zákulisí koupelen a skladů až po viditelnější změny, jako jsou nové podlahy a mechanické vylepšení.
Zdroj: appleinsider.com