Nemusí to být zrovna překvapivá zpráva, ale přesto je to pro Apple další povzbudivý vývoj; Apple Watch v roce 2021 nadále snadno převyšovaly své konkurenty na globálním trhu chytrých hodinek a získaly 30,1% podíl na trhu.
Údaje, které zveřejnila globální průmyslová analytická společnost Counterpoint, ukazují, že Samsung je na vzdáleném druhém místě mezi předními světovými značkami chytrých hodinek, měřeno podle dodávek, s podílem 10,2 %. Čínská firma Huawei, která má 7,7% podíl na mezinárodním trhu, stačila na třetí pozici.
Pro prodeje Apple Watch v roce 2021 to nebylo jen „hospodářské“ – zvýšená konkurence v sektoru nositelných zařízení znamenala, že podíl Applu klesl asi o tři procentní body ve srovnání s rokem 2020.
Pochybujeme však, že manažeři Cupertina kvůli tomu ztratí příliš mnoho spánku, zejména vzhledem k tomu, že průměrná prodejní cena Apple za Apple Watch také meziročně vzrostla o 3 % bez aktualizace Apple Watch SE. Toto zvýšení umožnilo společnosti představovat polovinu celkových příjmů na trhu v roce 2021.
Dodávky chytrých hodinek po celém světě vzrostly v roce 2021 o 24 % oproti situaci před rokem, kdy byl trh téměř statický kvůli narušení způsobenému COVID-19.
Sujeong Lim, přidružený ředitel společnosti Counterpoint, uvedl: „Dobrý růst globálního trhu chytrých hodinek v roce 2021 je smysluplný sám o sobě, ale je smysluplnější v tom, že nás nutí těšit se na budoucí růst.
„S jejich schopností monitorovat důležité zdravotní parametry, jako je krevní tlak, EKG a SPO2, se tato zařízení stávají oblíbenými. Atraktivita chytrých hodinek jako nezávislých nositelných zařízení se dále zvýší, pokud více z nich začne podporovat mobilní připojení.“
Zdroj: applemagazine.com