Podle analytika by Apple mohl být na pokraji velkého obchodního odklonu od dodávek iPhonů k zpeněžení instalované základny, pokud jsou zvěsti o předplatném hardwaru pravdivé.
V poznámce pro investory, kterou viděl AppleInsider, hlavní analytička Morgan Stanley Katy Hubertyová píše, že zvěstované hardwarové předplatné, které by uživatelům umožnilo vlastnit iPhone s měsíčními platbami, by „odklonilo příběh investora od transakčního k opakovanému prodeji“.
Huberty říká, že současný průměr Apple platí za hardware a služby pouze 1 dolar denně. Věří však, že průměrný uživatel by byl také ochoten zaplatit více za přístup k zařízením Apple a softwaru.
Pokud jde o rozdíl mezi hardwarovým předplatným a programem upgradu pro iPhone. Čisté předplatné by například odstranilo omezené platební lhůty, což by znamenalo, že majitel iPhonu by „platil určitou cenu měsíčně donekonečna, aby získal přístup ke svému zařízení“.
Za tímto účelem by Apple pravděpodobně představil několik nabídek na různých cenových úrovních. Nabídka nižší úrovně by mohla umožnit přístup ke staršímu iPhonu každých 24 měsíců, zatímco vyšší úrovně by uživatelům mohly umožnit přístup k novějším zařízením a dalším výhodám.
„I když existuje velké množství různých balíčků, které může Apple v konečném důsledku vytvořit s nabídkou předplatného, zavedení cenových úrovní – na rozdíl od jedné paušální sazby předplatného – by Applu umožnilo zachytit největší ochotu každého uživatele platit na základě jeho spotřeby Apple. produktů a služeb,“ píše.
Pokud jde o výhody modelu předplatného, Huberty věří, že by to mohlo snížit cykly výměny hardwaru, zvýšit výdaje na uživatele a podnítit přijetí služeb Apple první strany. Může to přesunout více zákazníků k modelu přímého spotřebitele tím, že se zřekne dopravců nebo maloobchodníků.
Analytik také věří, že Apple sníží rizika splácení tím, že bude pokračovat ve spolupráci s finanční službou třetí strany. Apple to již dělá s Goldman Sachs pro Apple Card nebo Citizen’s One pro financování v USA.
Huberty píše, že přední míra retence společnosti Apple a její rozšiřující se ekosystém již vytvořili platformu. Posun od tradičních transakčních prodejů k opakujícím se výnosům by „vedl k významnému zvýšení ceny akcií společnosti Apple,“ poznamenává s ohledem na celoživotní hodnotu uživatele Apple.
Analytik zachovává svůj 12měsíční cenový cíl Apple ve výši 210 dolarů. Cenový cíl je založen na 6násobném násobku podnikové hodnoty k prodeji (EV/prodej) u produktového podnikání společnosti Apple a 10,6násobku násobku EV/prodeje u služeb, což znamená 33,2násobný násobek cílové ceny k zisku.
Zdroj: appleinsider.com