![]()
Francouzský antimonopolní úřad oficiálně zahájil vyšetřování praktik Apple v oblasti reklamních dat, přičemž cílem regulačního vyšetřování je App Tracking Transparency.
V dubnu se věřilo, že francouzský úřad pro hospodářskou soutěž připravuje antimonopolní vyšetřování společnosti Apple. V úterý úřad Authorite de la Concurrence potvrdil, že to bude vyšetřovat.
V prohlášení regulátor potvrzuje, že obdržel stížnost ohledně toho, jak Apple zpracovává prodej a distribuci aplikací v App Store. V překladu prohlášení je Apple obviněn ze „zneužití svého dominantního postavení zavedením diskriminačních, neobjektivních a netransparentních podmínek pro použití uživatelských dat pro reklamní účely“.
V roce 2020 podaly čtyři online reklamní skupiny ve Francii stížnost na Apple kvůli zavedení transparentnosti sledování aplikací. Program umožnil uživatelům mít větší kontrolu nad tím, zda je aplikace mohou sledovat a hlásit zpět data, což by mohli marketéři využít k cílené reklamě.
IAB France, MMAF, UDECAM a SRI uvedly, že změny společnosti Apple nesplňují pravidla ochrany osobních údajů EU, ačkoli Apple to popírá. Úřad tehdy zamítl žádost o „předběžná opatření“ vůči Applu, ale že se danou záležitostí ještě bude zabývat.
Se zahájením vyšetřování a oficiálním oznámením společnosti Apple regulátor vysvětluje, že provede vyšetřování, doplněné písemnými a ústními připomínkami, zda je stížnost opodstatněná či nikoli. Během této doby se agentura „nebude k předmětné praxi dále vyjadřovat“.
Sonda App Tracking Transparency nemusí být jediným reklamním problémem Applu v zemi. Regulační stížnosti byly v minulosti vzneseny na reklamní nástroje nabízené společností Apple s obviněními, že Apple nepodléhá stejným pravidlům jako třetí strany.
Apple byl také pokutován za četné stížnosti, včetně pokuty 8,5 milionu dolarů za ochranu osobních údajů v iOS 14 a antimonopolní pokutu 366 milionů dolarů za údajné stanovování cen a zneužívání ekonomické závislosti maloobchodníků.
Zdroj: appleinsider.com