Fotbalový míč

Apple již neplánuje převzít vysílací práva na anglickou Premier League, naznačil Eddy Cue, s dohodou, že fotbalovou ligu přivede k její streamovací službě, zdá se, že již není na hřišti.
Objevily se spekulace, že Apple měl zájem podepsat smlouvu s anglickou Premier League, přičemž se očekávalo, že nabídka streamovací služby převezme po vypršení platnosti současné smlouvy Sky Sports a BT Sport v roce 2025. Navzdory fámám, které Apple zvažoval učinit nabídku, komentáře od Apple SVP of Services Eddy Cue naznačují opak.
Očekává se, že nabídky od provozovatelů vysílání se budou pohybovat v celkové výši 3 miliard liber (3,8 miliardy dolarů) za sezónu, přičemž liga bude nabízet i menší omezené balíčky. Apple se však více zajímá o všeobjímající dohodu, jakou má pro Major League Soccer na Apple TV+, než o kusý přístup.
„Nemám rád slovo exkluzivita, protože je důležité, ale ne tak důležité,“ řekl Cue Slunce. „Pro nás jsou důležitá globální práva.“
„Jsme globální společnost, máme velké množství zákazníků v každé zemi na světě a není pro mě vzrušující mít něco, co jeden člověk může mít, ale jiný ne.“
Cue pokračoval „Další věcí je, že do produktu MLS vkládáme značné množství inženýrství a odborných znalostí a nemohu ospravedlnit to, že jsme podle mě nejlepší inženýři na světě vrhli na malou podskupinu produktů. Musí to být partnerství, protože naše úroveň investic je významná.“
Navzdory silnému náznaku v jeho jazyce se Cue zastavuje před tvrzením, že taková dohoda byla zcela mimo stůl.
„Nikdy neříkám nikdy, aniž bych znal všechny informace,“ dodal na výzvu. „Ale obecně nikdy nepodepisujeme žádnou smlouvu s žádnou ligou v konkrétní zemi nebo malé podskupině zemí a řekl bych, že je vysoce nepravděpodobné, že bychom to někdy udělali. Nemyslím si, že bychom to někdy udělali.“
Cue dále trvá na tom, že dohoda ve stylu MLS by byla atraktivnější. „Nechtěli bychom do toho investovat, protože nejsme typickým investorem, který se snaží zaplnit nějaké mezery. MLS je naše číslo jedna a chceme, aby byl obrovský úspěch.“
Ve vzácném květnovém rozhovoru Cue vysvětlil, jak Apple říká ne „téměř všemu“ a že k dosažení „ano“ musí být cokoli v nabídce něco, v čem je Apple dobrý a co si spotřebitelé cení a na čem jim záleží.
Zdroj: appleinsider.com