
Podmínky služby Apple Search Ads se aktualizují 8. srpna. Zde je to, co vývojáři potřebují vědět o nových podmínkách.
Smluvní podmínky reklamních služeb společnosti Apple představují seznam pravidel, se kterými musí inzerenti souhlasit, aby mohli používat reklamní platformy společnosti Apple. Apple dokument naposledy aktualizoval 22. června 2021, ale chystá se vydat nové změny.
Aktualizované smluvní podmínky, které Apple s předstihem sdílí, vstoupí v platnost 8. srpna 2023.
Porovnání textů ukazuje, že došlo k řadě změn. Nový dokument je o něco delší, váží 10 448 slov na 9 724 v aktuální verzi.
Reklamní služby
První velká změna dokumentu spočívá v části 6, část d, Údaje o inzerentovi. Sekce se zabývá tím, jak společnosti Apple umožnit používat údaje o inzerentech, informace poskytnuté inzerentem o zákaznících, produktech a službách, k cílení reklamy.
Byl přidán tento nový text:
Dále berete na vědomí a souhlasíte s tím, že společnost Apple může používat informace o vašem používání Služeb a vašich interakcích se společností Apple v souvislosti se Službami, včetně dat inzerenta a dat podnikových uživatelů, za účelem poskytování, vyhodnocování, upravování nebo zlepšování služeb a pro komunikaci o Službách. Dále berete na vědomí a souhlasíte s tím, že společnost Apple může mít povinnost zveřejnit nebo sdělit informace týkající se vašeho používání Služeb, obsahu vaší reklamy nebo vašich kampaní (včetně rozhodnutí společnosti Apple nezobrazovat váš reklamní obsah nebo kampaně nebo pozastavit, ukončit nebo omezit zobrazování vašeho reklamního obsahu nebo kampaní) a společnost Apple vůči vám nenese žádnou odpovědnost v souvislosti s jakýmkoli zveřejněním nebo zveřejněním, které společnost Apple v dobré víře považuje za požadované podle této povinnosti.
Stručně řečeno, tento text umožňuje společnosti Apple používat data odvozená od inzerentů při poskytování služby v první řadě a také pro analýzu toho, co funguje a co potřebuje změny. Apple možná bude muset také zveřejnit dokumenty založené na datech.
Právo odmítnout obsah reklamy
Sekce 6, část e, Právo odmítnout obsah reklamy, obsahuje text vložený do řádku, přičemž společnost Apple dodává, že si vyhrazuje právo „požádat o úpravy obsahu reklamy, včetně podmínky pro schválení šíření nebo pokračování v šíření“.
Rovněž si vyhrazuje právo „upravovat váš obsah reklamy nepodstatným způsobem, mimo jiné včetně přiblížení nebo oříznutí, jak je to přiměřeně nutné k poskytování služeb.“
„Bez ohledu na výše uvedené nesete výhradní odpovědnost za svůj reklamní obsah poskytnutý společnosti Apple,“ dodává.
Stejný oddíl také objasňuje, že „nic v této smlouvě nebo poskytování Služeb společností Apple nelze vykládat jako souhlas společnosti Apple s jakýmkoli vaším obsahem reklamy.“
Prohlášení, záruky a ujednání poskytovatele obsahu
Oddíl 6, část g, Prohlášení, záruky a ujednání poskytovatele obsahu, obsahuje nový vložený text, že „Váš přístup, používání nebo implementace Služeb nepřekročí zákonné oprávnění poskytnuté každou takovou třetí stranou.“ Dotyčné třetí strany pokrývají řadu oblastí, ale obecně zahrnují vlastníky autorských práv a duševního vlastnictví jiné než inzerenta a regulační nebo donucovací orgány.
Text také dodává: „Povolujete společnosti Apple komunikovat s každou takovou třetí stranou, jak je to přiměřeně nutné, včetně ověřování oprávnění uvedených v části 6(g)(XI)(i)-(iii) nebo poskytování informací nebo materiálů požadovaných příslušnými zákon nebo předpisy a vy budete společnosti Apple na žádost společnosti Apple pomáhat v takové komunikaci.“
Pobídky
Část 6, část s, je zcela nová část o pobídkách. Celý text je následující:
Společnost Apple může podle svého uvážení nabídnout vám nebo jiným oprávněným uživatelům Služeb v souvislosti se Službou pobídky, včetně kreditů, propagačních akcí, slev nebo jiných peněžních či nepeněžních nabídek. Vaše přijetí nebo použití jakýchkoli takových pobídek podléhá těmto smluvním podmínkám a smluvním podmínkám pro propagační kredity reklamních služeb společnosti Apple (dostupné na https://searchads.apple.com/promo-terms a/nebo https://ads .apple.com/cn/promo-terms a jsou začleněny do těchto Podmínek služby formou odkazu). Berete na vědomí a souhlasíte s tím, že poskytování nebo používání Služeb podléhá takovým pobídkám a může být těmito pobídkami ovlivněno, včetně nákladů nebo ceny stanovené prostřednictvím aukcí nebo jiných cenových mechanismů.
Tento text ve skutečnosti popisuje, jak mohou inzerenti a uživatelé reklamní platformy společnosti Apple získat pobídky za její používání a že jsou vázáni pravidly uvedenými ve smluvních podmínkách.
Daňové povinnosti a požadavky
Spíše než dodatek Apple odstraňuje velké úseky textu týkající se regionálních daňových povinností a požadavků. V současné podobě existuje mnoho odstavců pokrývajících toto téma, ale místo toho byly přesunuty na samostatné stránky, které ještě nebyly vytvořeny.
Zdroj: appleinsider.com