
Apple otevřel online obchod na WeChat, hlavní aplikaci pro zasílání zpráv vlastněnou Tencentem, a zákazníkům v Číně tak nabízí další možnost, jak si koupit iPhone, iPad, Mac a další.
Obchod, který oznámil WeChat, bude nabízet obvyklé ceny internetového obchodu Apple, včetně iPhone, iPad, Mac a příslušenství. Tento krok dává Applu digitální prodejní místo na dominantní platformě pro zasílání zpráv v Číně, která je prakticky všudypřítomná po celé zemi.
Otevření je způsobeno tím, že spotřebitelé v Číně pokračují v nakupování prostřednictvím sociálních platforem spíše než přímo, uvádí zprávy Reuters. WeChat a Douyin, čínský TikTok, nabízejí uživatelům způsoby, jak nakupovat produkty, a maloobchodníci po této příležitosti skákají.
Toto není první vpád Applu do otevírání obchodů na sociálních platformách. Již má zastoupení v Alibaba’s Tmall a také poprvé použila živé přenosy k přímému prodeji produktů v Číně v květnu.
Přestože ji Západ obecně nepoužívá, WeChat je hlavní silou v oblasti zasílání zpráv v Číně. Kromě typických funkcí pro zasílání zpráv se platforma používá pro platby a také pro značné množství maloobchodu, díky čemuž je prodejna společnosti Apple na platformě pro společnost samozřejmostí.
Otevření obchodu přichází v době, kdy čínský trh se smartphony klesá, přičemž zprávy o tržbách meziročně klesly o 8 %. I přes celkový propad Apple zaznamenal meziroční nárůst prodejů iPhonů o 8 %.
Ve výsledcích společnosti Apple za 2. čtvrtletí 2023 společnost Apple uvedla, že celkové příjmy z Velké Číny meziročně klesly o 2,9 %.
Zdroj: appleinsider.com