
Většina práce Apple na Apple Car se zabývala konstrukcí a designem, ale společnost vynalézá zcela nový stereo systém pro vozidlo.
Jestliže bezpočet patentových přihlášek Applu v průběhu let skrýval, jak to skutečně bylo s Apple Vision Pro, nepochybně tolik se jich skutečně týkalo Apple Car. Nyní to však vypadá, jako by se Apple vzdal snahy být tajnůstkářský, protože přestože stále nepotvrdil, že přijede auto, podal pět nových patentových přihlášek, které se týkají zvuku v autě.
Zdá se, že Apple přijal frázi „uzavřené prostředí“ jako eufemismus pro automobil. Každá z pěti nových patentových přihlášek používá tento termín a většina říká, že by se mohl vztahovat na budovy, ale všechny také říkají, že vozidla a některé nemohou být nic jiného.
Třeba ten o reproduktorech v opěrce hlavy. Možná jste právě otočili hlavu, abyste zkontrolovali provoz před odbočkou, nebo se možná vykláníte z okna auta a objednáváte si McDonalds, ale Apple vám přesto nenechá ujít ani okamžik podcastu.
„Protože hlava cestujícího může být umístěna v blízkém poli reproduktorů opěrky hlavy, když cestující sedí na sedadle, pohyby hlavy a/nebo uší cestujícího mohou ovlivnit akustický zážitek cestujícího,“ uvádí tato patentová přihláška. . „Aspekty předmětné technologie umožňují úpravy zvukového výstupu (výstupů) z jednoho nebo více reproduktorů namontovaných v opěrce hlavy na základě sledování polohy hlavy a/nebo uší cestujícího vzhledem k umístění reproduktoru (reproduktorů). ).“
Nebo je tu další patentová přihláška o reproduktorech, ale tentokrát ve dveřích auta, nebo o tom, co Apple nazývá „Access-Feature-Mounted External Speaker“. A Apple pociťuje podrobnosti o tom, jak zní dveřní reproduktor, když jsou dveře otevřené nebo zavřené.
„V zavřené poloze dveří může být zvuk z externího reproduktoru namontovaného na přístupovém prvku promítán do mezery mezi dveřmi a konstrukčním rozhraním krytu a částečně přesměrován konstrukčním rozhraním na místo mimo kryt,“ říká Apple. „V otevřené poloze dveří může být zvuk z reproduktoru promítán do otvoru v krytu.“
Segmenty nalevo a napravo od středu se zdají být reproduktory ve dveřích. Z toho však nevyplývá, že Apple Car bude mít pouze dvoje dveře.
Pak máte tendenci otevírat a zavírat dveře auta, protože nastupujete nebo vystupujete – a váš iPhone jede s vámi. Apple Car bude mít zdánlivě stejný Handoff, jaký nyní dostáváme například s iPhony, které přenášejí přehrávání hudby do HomePodu.
„[When] uživatel přenese své přenosné elektronické zařízení do vozidla, vozidlo může přijímat zvukový obsah z přenosného elektronického zařízení,“ říká Apple, „a generovat zvukový výstup, který lépe vyplní uzavřený prostor ve vozidle, než by bylo možné pouze s použitím reproduktorů) přenosného elektronického zařízení.“
Je tu však problém, co se stane, když máte v autě dva nebo více lidí najednou, všichni s iPhonem a všichni se silnými názory na hudbu, kterou byste měli poslouchat. Již jsme viděli jeden výsledek tohoto typu výzkumu, přičemž SharePlay v autě přichází jako součást CarPlay v iOS 17.
Ale je toho víc. „Ovládání zvuku podle cestujících pro uzavřená prostředí“ – opět tento eufemismus – je o dosažení nejlepšího vyvážení zvuku pro řidiče a všude tam, kde sedí cestující.
To vše vede k poslední z pěti nových patentových přihlášek, která skutečně ukazuje, jak Apple hraje dlouhou hru. „Sound Stage Orientation For Enclosed Environments“ bere vše, co Apple řekl o Spatial Audio, vše, co o něm slíbil pro Vision Pro, a dává to do auta.
Na rozdíl od Spatial Audio na iPhonu nebo s Vision Pro nemůže být namířeno na jednu osobu, když jste v autě. Místo toho se jedná o skupinu Spatial Audio – a je to také náznak uspořádání sedadel v Apple Car, což je také přímý odkaz na autonomní řízení.
Nejprve tato patentová přihláška poznamenává, že „prostorově orientovaný zvuk může být… také poskytnut… v jiných uzavřených prostředích, ve kterých jsou všechna sedadla otočena stejným směrem (např. ve vozidle, ve kterém jsou všechna sedadla obrácena ve směru jízdy vozidla.)“
Schéma vysněného automobilového reproduktorového systému audiofila se skupinovým prostorovým zvukem
„Nicméně problémy mohou nastat při poskytování prostorově orientovaného zvukového obsahu v uzavřeném prostředí, ve kterém jsou sedadla a/nebo posluchači (např. posluchači sedící na sedadlech) orientováni v různých různých orientacích,“ pokračuje.
„Například v autonomním vozidle (např. plně autonomní vozidlo nebo poloautonomní vozidlo v režimu autonomního řízení) nemusí sedadla vozidla směřovat k přední části vozidla,“ uvádí patent, „a mohou tak být příležitostí (např. v době, kdy je vozidlo v režimu autonomní jízdy) orientovat sedadla tak, aby byla čelem k sobě, nebo aby byla otočena k centrálnímu vnitřnímu umístění (např. pro usnadnění komunikace nebo interakce mezi cestujícími ve vozidle). „
„V těchto konfiguracích může prostorově orientovaný zvuk, který je orientován se stejnou orientací zleva doprava pro všechny cestující/sedadla, vytvářet nežádoucí nebo nepříjemný nebo matoucí zvukový zážitek pro jednoho nebo více cestujících, kteří jsou orientováni odlišně od orientaci zvukového obsahu,“ pokračuje.
Apple může stále hrát hloupě, kdykoli se ho zeptá na Apple Car. Ale až to auto přijde, bude mít fantastický zvukový systém.
Zdroj: appleinsider.com