
Po schválení zákona o digitálních trzích EU chce Meta přeměnit Facebook na alternativní App Store pro Android, jakmile to bude možné.
Od začátku roku 2024 bude Evropský zákon o digitálních trzích vyžadovat, aby Apple a Google povolily používání alternativ k jejich App Store. Meta nyní říká, že se plánuje stát takovou alternativou, ale udělá to prostřednictvím rozšíření své stávající reklamní služby na Facebooku.
Podle The Verge, Meta otestuje tento typ reklamy později v tomto roce, počínaje malou skupinou vývojářů aplikací pro Android. Plánem je, že reklamy umožní uživatelům Facebooku stahovat aplikace přímo v rámci platformy sociálních médií, místo aby se jednoduše propojovali s obchodem Google Play.
„Vždy jsme se zajímali o pomoc vývojářům s distribucí jejich aplikací a nové možnosti by v tomto prostoru zvýšily konkurenci,“ řekl publikaci mluvčí Meta Tom Channick. „Vývojáři si zaslouží více způsobů, jak snadno dostat své aplikace k lidem, kteří je chtějí.“
Údajně se Meta tímto přístupem snaží zvýšit prodej reklam a nebude – alespoň zpočátku – ubírat vývojářům z příjmů z aplikací.
Návrh Meta navazuje na dřívější oznámení Microsoftu, že hodlá nabízet svůj vlastní App Store pro Android i iOS.
Zdroj: appleinsider.com