Předchozí pokus Googlu o hraní her nedopadl dobře

Google se vzdal pole streamování AAA her se Stadií, ale to mu nezabrání ve spuštění špatně koncipované webové a mobilní herní platformy na YouTube.
Uživatelé YouTube se brzy možná budou moci zapojit do malých herních zážitků zvaných „Playables“. Ty by se spouštěly přímo v prohlížeči YouTube nebo v mobilní aplikaci na iPhone a byly by snadno sdílené mezi uživateli.
Podle zprávy z The Wall Street JournalGoogle oznámil zaměstnancům YouTube prostřednictvím interního e-mailu, že se testuje produkt s názvem Playables. Uživatelům by poskytl „přístup ke hrám na mobilních zařízeních nebo stolních počítačích“.
O tomto plánovaném herním tahu bylo sdíleno jen málo informací, protože ještě není veřejné. Jedna hra se však objevila Stack Bounce — jednoduchá hra na lámání cihel.
„Hraní je na YouTube dlouho středem zájmu,“ uvedl mluvčí společnosti v prohlášení. „Vždy experimentujeme s novými funkcemi, ale momentálně nemáme co oznámit.“
Zdá se, že přístup Google a YouTube je kombinací toho, co jsme již viděli. Facebook i Netflix nabízejí svým uživatelům hry, ale jinými prostředky.
Facebook například dal uživatelům možnost hrát hry, které se běžně vyskytují na mobilu, prostřednictvím prohlížeče a aplikace s názvem „Facebook Gaming“. Tato aplikace byla ukončena v roce 2022, ale hry jsou stále dostupné na webových stránkách Facebooku a v aplikaci Facebook.
Aplikace na herní platformě Facebooku bývají jednoduché puzzle, nečinné nebo odpovídající hry. Zdá se, že raný popis YouTube Playables napodobuje přístup Facebooku.
Facebook Gaming nekřičí přesně „pro hráče“
Netflix zvolil modernější přístup se svým herním tlakem. Uživatelé si mohou stáhnout tituly v plné velikosti a ke hře se přihlásit prostřednictvím svého účtu Netflix.
YouTube by mohl nabízet hry pomocí obou metod, ale zdůvodnění tohoto kroku je matoucí. Google Stadia již byla slušná herní platforma, která trpěla nedostatkem škálovatelnosti a úsilí ze strany společnosti.
Vedení společnosti Google tvrdí, že to s hraním myslí vážně a chtějí využít toho, že hráči navštěvují jejich platformu, aby mohli sledovat živé přenosy a další videa. Pokud však nabízené hry nejsou o nic lepší než hry Zynga nalezené na Facebooku kolem roku 2012, pak to ukazuje neuvěřitelný nedostatek porozumění hernímu trhu.
Existuje šance, že Google tento produkt neuvede. Ale pokud ano, stejně jako mnoho dalších nedopečených nápadů od společnosti, očekáváme, že se brzy po spuštění připojí ke stále se rozšiřujícímu hřbitovu Google.
Zdroj: appleinsider.com