
Falešně pozitivní problém s tísňovým voláním se netýká pouze iPhonů, protože se zdá, že totéž se děje na Androidu, což je zpožděno kvůli fragmentované povaze zavádění aktualizací pro Android.
Zařízení Apple jako iPhone a Apple Watch mají zabudované funkce, které automaticky přivolají pomoc, pokud se uživatel stane účastníkem dopravní nehody, pádu nebo v řadě dalších situací, kdy nemusí být schopen zavolat sám. I když je to užitečné, vyskytly se případy, kdy iPhone věří, že se něco stalo, přičemž falešně pozitivní výsledek vedl k telefonnímu hovoru na pohotovostní služby, který ve skutečnosti není potřeba.
Ukázalo se, že Android má stejný problém.
Britská Národní rada policejních prezidentů v pátek uvedla, že aktualizace systému Android „přidala novou funkci nouzového volání SOS pro zařízení, která mohou zavolat na číslo 999 prostřednictvím pětinásobného nebo více stisku tlačítka napájení,“ uvádí zpráva. BBC. Vzhledem k tomu, že Spojené království snáší rekordně vysoké objemy hovorů 999, NPCC věří, že funkce Androidu má „významný dopad“ na celkový počet.
Devonská a Cornwallská policie přijala mezi půlnocí a 19:00 169 tichých hovorů 999. BST v neděli sám. S každým tichým hovorem, který potřebuje na vyřízení 20 minut, se může množství promarněného času rychle sčítat.
Nejde také o problém omezený na Spojené království, protože Evropská asociace tísňových čísel nabídla začátkem června podobné varování před „nárůstem automatických falešných hovorů pocházejících ze zařízení Android“.
Nicméně, zatímco NPCC zmiňuje, že jde o „novou“ funkci, ve skutečnosti je to funkce, která existuje již nějakou dobu. Byl součástí Androidu 12, který byl představen v roce 2021.
I když je v Androidu použitelný prakticky dva roky, problémem se to stalo až nyní kvůli velmi roztříštěnému způsobu, jakým výrobci zařízení zavádějí aktualizace Androidu do zařízení. Vlastní Pixel společnosti Google používá standardní Android, ale výrobci zařízení třetích stran obvykle zavádějí změny rozhraní a funkcí systému Android před jeho distribucí do používaných produktů, což je proces, který může trvat dlouho.
Je pravděpodobné, že zpoždění mezi zavedením funkce a skutečnou použitelností na chytrých telefonech Android může být příčinou toho, že se „nová“ a přesto stará funkce stává problémem až nyní.
Google uvedl, že je na výrobcích zařízení, aby se rozhodli, zda Emergency SOS nabídnou, a doladili, jak to na jejich produktech funguje.
„Aby těmto výrobcům pomohl zabránit neúmyslným tísňovým voláním na jejich zařízeních, Android jim poskytuje další pokyny a zdroje,“ uvedl Google. „Očekáváme, že výrobci zařízení brzy zavedou pro své uživatele aktualizace, které tento problém vyřeší. Uživatelé, kteří se s tímto problémem nadále setkávají, by měli nouzové SOS na několik dní vypnout.“
Pokud chytrý telefon se systémem Android nebo iPhone zavolá na tísňovou linku sám, doporučuje se zůstat na lince, dokud respondent neodpoví, a poté vysvětlit, že šlo o chybu a není potřeba žádná pomoc.
Zdroj: appleinsider.com