
Federální obchodní komise zažalovala Amazon za to, že oklamal zákazníky, aby se zaregistrovali na Prime, jen proto, aby bylo mimořádně obtížné zrušit tato předplatná, když už je nechtějí.
Žaloba podaná ve středu říká, že Amazon zaregistroval miliony zákazníků do placené služby předplatného bez jejich souhlasu. Když se zákazníci pokusili zrušit Prime, čelili vícestupňovému procesu, který byl záměrně obtížný.
FTC poznamenává, že Amazon použil výraz „Iliad Flow“ k popisu procesu zrušení s odkazem na Homerovu epickou báseň o trojské válce.
Zabránit uživatelům ve snadném odhlašování by bylo pro Amazon finančně výhodné, protože ročně generuje 25 miliard dolarů z předplatného Prime.
„Amazon podvedl a uvěznil lidi, aby se opakovaně přihlásili k odběru bez jejich souhlasu, což nejen frustrovalo uživatele, ale také je stálo značné peníze,“ uvedla předsedkyně FTC Lina Khan v prohlášení, které viděl. Reuters.
Amazon Prime stojí ve Spojených státech 139 dolarů ročně a má více než 200 milionů členů po celém světě.
V březnu Federální obchodní komise oznámila plány, které usnadňují zrušení předplatného kdekoli na webu, čímž ulehčí zákazníkům, kteří si již nepřejí službu používat.
V současné době neexistuje žádná standardizace pro procesy zrušení předplatného. V důsledku toho se od zákazníků může očekávat, že budou následovat zdlouhavé, vícefázové storno procesy, budou nuceni zavolat společnosti nebo se dokonce bude očekávat, že službu zruší osobně.
Zdroj: appleinsider.com