Sada nástrojů pro opravy Apple

Kromě podpory více zařízení iPhone a Mac pomocí kontroverzního programu Self Service Repair Apple aktualizuje své softwarové nástroje, aby opraváři nemuseli volat kvůli registraci dílů.
Apple říká, že „za poslední tři roky“ „téměř zdvojnásobil počet servisních míst s přístupem k originálním dílům a nástrojům Apple. Jeho formální program samoobslužných oprav byl spuštěn teprve před 14 měsíci.
Od svého prvního spuštění s omezeným počtem způsobilých zařízení Apple neustále rozšiřoval program na více iPhonů a Maců a do dalších zemí. Stále je to však méně, než zastánci práva na opravu doufali.
Nyní od 21. června 2023 Apple říká, že rozšiřuje svůj program tak, aby zahrnoval možnosti oprav pro:
- Řada iPhone 14
- 13palcový MacBook Air M2
- Modely MacBook Pro s M2 Pro
- Modely MacBook Pro s M2 Max
- Stolní počítače Mac s M1 (v určitých zemích)
- Kamera True Depth pro řadu iPhone 12 a iPhone 13
- Špičkový reproduktor pro řady iPhone 12 a iPhone 13
Apple poznamenává, že možnosti True Depth, reproduktor a stolní Mac M1 budou k dispozici při uvedení na trh v USA, Belgii, Francii, Německu, Itálii, Polsku, Španělsku, Švédsku a Spojeném království.
Není jasné, zda se jedná o úplný seznam nově způsobilých zařízení, ale je pozoruhodné, že zatím nezahrnuje 15palcový MacBook Air.
„Apple také usnadní používání procesu konfigurace systému používaného pro opravy iPhonu, jako jsou displeje, baterie a fotoaparáty,“ uvedl Apple v prohlášení. „Konfigurace systému je softwarový nástroj po opravě, který zajišťuje, že opravy s originálními díly Apple – navrženými a testovanými podle mezinárodně uznávaných standardů – byly správně dokončeny a díly správně fungují.“
Jedním z klíčových vylepšení konfigurace systému je, že uživatelé budou moci spouštět aplikaci, aniž by museli kontaktovat podporu samoobslužných oprav. Apple však poznamenává, že „tým bude stále k dispozici, aby pomohl podle potřeby“.
Jde o největší změnu v celém programu od jeho spuštění. Spíše než opravy vyžadující poslední krok, který musí provést tento tým podpory Apple, mohou uživatelé „nyní zahájit konfiguraci systému umístěním svých zařízení do režimu diagnostiky a následováním výzev na obrazovce“.
Jak funguje samoobslužná oprava
Ne všechna zařízení Apple lze pomocí programu opravit a zdaleka ne každý typ opravy je povolen na těch, která splňují podmínky. Samoobslužná oprava Apple pro iPhony je primárně určena pro:
- Baterie
- Spodní reproduktor
- Fotoaparát
- Zobrazit
- Zásobník SIM
- Taptic motor
S těmito a podobnými opravami pro Mac začíná proces tím, že se podíváte na to, co je k dispozici na oficiálních opravárenských stránkách společnosti Apple.
V každém případě Apple prodává náhradní díly a pronajímá nástroje, ve kterých je použije. Vyžaduje také, aby uživatelé vrátili vadné díly společnosti Apple.
Například za opravu displeje na iPhonu 13 Pro uživatelé zpočátku zaplatí 269,96 $ za Display Bundle. Jakmile bude vadný nebo poškozený displej vrácen společnosti Apple, může uživatel očekávat vrácení peněz ve výši 33,60 $.
Místo balíčku je možné zakoupit pouze specifické díly. Například dva bezpečnostní šrouby lze koupit za 20 centů.
Uživatelé však také vyžadují sadu nástrojů. Správnou sadu nástrojů pro konkrétní opravu je třeba pronajmout od společnosti Apple na sedm dní za cenu 50 USD.
Ne pro běžné uživatele
Složitost oprav a vysoké náklady na díly znamenají, že program samoobslužných oprav společnosti Apple není praktický pro jednotlivce, kteří si jen poškrábali displej. Jakkoli může být cesta k autorizovanému opravci Apple nákladná, zůstane to nejekonomičtější cesta z hlediska nákladů, času a rizika dalšího poškození zařízení.
V důsledku toho je nepravděpodobné, že by nové rozšíření snížilo kritiku programu, který se soustředí na to, jak Apple pravděpodobně dělá opravy náročné. Nicméně to vedlo k tomu, že zařízení Apple se stávají opravitelnějšími.
Zdroj: appleinsider.com