Ride1Up’s Roadster V2 – Gravel Edition

Elektrokolo Roadster V2 by mohlo být jedním z nejlepších lehkých elektrokol pro průměrného spotřebitele – za předpokladu, že to zvládnete procesem montáže.
Existuje spousta důvodů, proč si vzít kolo. Jistě, kolo je fantastický způsob, jak si během každodenního dojíždění zacvičit. Kolo však také poskytuje pohodlnou přepravu na ty ne úplně pěší výlety, na které možná nebudete chtít plýtvat plynem.
Samozřejmě, že kola nejsou dokonalá. Za prvé, když jedete v létě, pravděpodobně se nechcete do své práce valit zpocení – ale to je místo, kde přichází na řadu elektrokola.
S nadšením jsme testovali Ride1Up Roadster V2 Gravel Edition. Je to lehké a elegantní elektrokolo navržené tak, aby přidalo vrstvu pohodlí k vaší každodenní přepravě při zachování nízkého profilu.
Roadster V2 Gravel Edition – Navrženo tak, aby bylo kam jít
Jednou z nejlepších vlastností je zdaleka váha Roadsteru V2. Má rám z hliníkové slitiny 6061 a váží pouhých 33 liber. Díky tomu je neuvěřitelně lehký a pohodlný na přenášení, zejména při pohybu po schodech nebo stísněných prostorech. Dojíždějící, kteří potřebují zkombinovat jízdu na kole s jinými druhy dopravy, jako je veřejná doprava, ocení snadnou přenositelnost tohoto kola.
Roadster V2, navržený speciálně pro dojíždění do města, se může pochlubit diskrétním vzhledem, který hned nekřičí „elektrické kolo“.
Díky tomu je ideální pro jezdce, kteří raději splynou s davem a vyhýbají se zbytečné pozornosti. I když to nevypadá moc jako elektrokolo, Roadster V2 je stále elektrokolo třídy 3. S pomocí pedálů může dosáhnout rychlosti až 24 mil za hodinu.
Roadster V2 je vybaven integrovanou 36V baterií. Tuto diskrétně umístěnou baterii schovanou v rámu lze snadno nabíjet pomocí 36V dvouampérové nabíječky. Nabíjení z vybití trvá tři až čtyři hodiny.
Plyn a displej
I když se přesný dojezd bude lišit v závislosti na faktorech, jako je hmotnost jezdce, terén, sklon a úroveň podpory pedálů, jezdci mohou obecně očekávat rozumný dojezd kolem 20-25 mil. To poskytuje dostatečné pokrytí pro většinu městských dojíždění bez nutnosti dobíjení uprostřed dne.
Roadster V2 je vybaven displejem plynu 0-5 King Meter. Zde budou jezdci ovládat úroveň podpory pedálů a také přidávat plyn.
Jednou fantastickou funkcí je, že kolo je vybaveno spolehlivým a nenáročným na údržbu 63/22T Single Speed Gates Belt Drive spíše než standardním řetězem na kolo. Dodává se také s dvoučepovými brzdami Tektro R315.
Cyklistický pás, který se používá místo řetězu
Jezdci různých velikostí si mohou užít Roadster V2, který pojme jednotlivce do 300 liber. Díky tomu je také vynikajícím nákladním kolem pro výlety do obchodu s potravinami, i když si budete muset za příplatek zakoupit nosič.
Pro variantu velkého kola najdou jezdci mezi 5’8″ a 6’3″ pohodlné nošení s výškou sedla v rozmezí od 36″ do 43″.
Varianta malého kola je vhodná pro jezdce mezi 5’3″ a 5’8″. Malé kolo nabízí maximální výšku sedla 41″ a minimální výšku sedla 33″.
Dostali jsme malé kolo a zjistili jsme, že náš 5’2″ tester je o několik palců kratší, než je pohodlné. Díky tomu bylo zahájení jízdy trochu obtížné, ale jakmile se rozjela, jízda byla v pořádku.
Motorku jsme však nechali vyzkoušet 6’3″ testerkou a ta zjistila, že je pohodlná. Takže nakonec bude záležet na tom, co každý jednotlivý jezdec očekává.
Roadster V2 – Dáme to všechno dohromady
Pojďme se ponořit do procesu montáže Roadsteru V2, který bychom nazvali v lepším případě „nepříjemný“ a v horším případě „vysoce frustrující“.
Jistě, kolo je většinou sestaveno, když ho dostanete. Jediné, co opravdu musíte udělat, je připevnit sedadlo, přední kolo a řídítka. To však neznamenalo, že to byla procházka parkem.
Je důležité poznamenat, že naše zkušenost s montáží byla poněkud náročná kvůli nedostatku komplexních pokynů. Minimální návod, absence schémat nebo obrázků a zrychlené a nejasné montážní video znesnadnily proces, než se očekávalo.
Pokud se navíc rozhodnete pro edici gravel, kterou jsme obdrželi, pro tuto variantu není k dispozici žádná konkrétní dokumentace. Navzdory těmto výzvám jsme však dokázali kolo úspěšně sestavit, i když s drobnými úpravami.
Možná je to tím, že Roadster V2 působí, jako by byl zaměřen na nadšence a ne na příležitostné jezdce.
Pokud jste kolo ještě nikdy nenastavovali, velmi doporučujeme, abyste si toto kolo nechali sestavit ve vašem místním cyklistickém obchodě. Tato služba může stát v průměru 50 až 200 USD. Avšak vzhledem k tomu, že nesprávně nastavené kolo – zejména elektrokolo – může být doslova otázkou života nebo smrti, je chytřejší hrát na jistotu.
Venku do města s Roadsterem V2
Po složení přišel čas na testovací jízdu, která byla fantastická. Většinou jsme jezdili na kole po dobře vedené, zpevněné cyklostezce. I když byla většinou rovinatá, nebyla bez problémů a cesta končila v parku na strmém kopci.
Pomocným pedálem byla spojka, která poskytovala extra zvýšení výkonu pro překonání obzvláště náročných kopců. Plyn také funguje hladce, ale zjistili jsme, že náš preferovaný režim byl asistent pedálu.
Pokud jde o dojezd, opravdu záleží na tom, pro co požadujete, aby byla baterie čipována. Zjistili jsme, že pro jízdu na kole po městě na většinou rovných površích byl asistent pedálů úrovně 2 v pořádku. Poskytoval dostatek dalšího „oomph“, abychom se cítili bezpečněji při jízdě na silnici, a pomohl zmírnit únavu z jízdy na dlouhé vzdálenosti.
Pohodlně jsme ujeli 18,5 mil, než jsme ho museli dobít, ale to silně záviselo na váze jezdce a zatížení kola. Takže pro většinu každodenních dojíždění to fungovalo přátelsky.
Při jízdě na kole v náročnějším terénu, například v parku se strmými kopci, jsme zjistili, že pedál pedálu natočíme na úroveň 4 nebo 5. Tím se výrazně snížil dojezd, i když se to opět dalo očekávat. Po několika výletech po parku jsme si uvědomili, že jsme ušli jen asi 11 mil, než bylo potřeba dobít.
To znamená, že nemusí být ideální pro ty, kteří potřebují vyjet na kole do strmých svahů, aby se dostali do své práce, mohou zjistit, že potřebují dobít kolo v poledne.
Pokud běžně potřebujete jet na dlouhé vzdálenosti nebo se vypořádat s náročným terénem, Ride1Up prodává sekundární baterii pro Roadster V2. Samozřejmě přijde na 375 dolarů a dá vám jasně najevo, že jedete na elektrokole.
Vyžaduje také určité přepojení kabelů, takže pokud plánujete přidat baterii, doporučujeme, abyste to vzali k profesionálovi.
V ceně sedačka na kolo
Zatímco motocykl by pravděpodobně oslovil široké publikum jezdců, sedlo nikoli. Větším jezdcům se to může zdát nepříjemné a pro optimální pohodlí při delších jízdách doporučujeme zvážit alternativní možnosti sezení.
Lehká konstrukce motorky se během testovací jízdy ukázala jako výrazná výhoda. Navzdory své lehké hmotnosti je Roadster V2 stále pevný. V žádném okamžiku jsme si nemysleli, že by to bylo vratké nebo křehké – a na motorce jsme to také neměli nijak zvlášť jednoduché.
Brzdy fungovaly dobře i v prudkých stoupáních, což je ideální. Nemohli jsme testovat kolo v dešti, ale většina výrobců kol – ať už je kolo elektrické nebo ne – nedoporučuje jízdu v dešti po dlouhou dobu. Pokud tak učiníte, může to ztížit brzdění – což je stěží ideální, pokud jedete po silnici.
Manévrování s Roadsterem V2 ručně, ať už šlo o parkování nebo přenášení nahoru, byla hračka. Nízká hmotnost zvyšuje celkové pohodlí motocyklu, zejména v městském prostředí, kde možná budete muset projíždět přeplněnými oblastmi nebo uložit kolo ve stísněných prostorách.
Počítejte s tím, že za perfektní jízdu utratíte trochu víc — Roadster V2
Stojí za zmínku, že jako u každého motocyklu jej možná budete muset vyladit nebo investovat do dalších funkcí, abyste si Roadster V2 přizpůsobili podle svých preferencí. To může zahrnovat vylepšení sedadla, přidání klece na láhev s vodou, držáku na telefon, nákladního nosiče nebo jiného příslušenství, které vyhovuje vašim konkrétním potřebám.
Vyměnili jsme naše sedlo na kolo za něco pohodlnějšího pro větší jezdce
Jedním z aspektů, který upoutal naši pozornost, byla absence stojanu. I když se to zpočátku může zdát zvláštní, jak jsme zjistili, absence stojánku není u motocyklů vyšší třídy neobvyklá.
Je však nezbytné na to pamatovat při zvažování možností parkování nebo zkoumání alternativ, jak zajistit bezpečné uložení kola. Stojan si můžete vždy zakoupit za vlastní cenu.
Na to neexistuje žádná aplikace — Roadster V2
Pro toto kolo neexistuje žádná aplikace, ale to nás nijak zvlášť netrápí. Na trhu je již spousta skvělých aplikací, jako je Cyclometer, které pomáhají sledovat vaše jízdy.
Pro koho je Ride1Up Roadster V2 určen
Díky své lehké konstrukci, diskrétnímu vzhledu a rozumnému dojezdu je Roadster V2 ideální pro městské dojíždění nebo kohokoli, kdo chce extra pomoc v náročném terénu.
Proces montáže nebyl skvělý a nedostatek konkrétní dokumentace pro edici Gravel není fantastický, ale motocykl po složení stále funguje dobře.
Celkově vzato, s některými drobnými úpravami a potenciálním přizpůsobením je toto elektrokolo jedním z nejlepších, na které jsme se podívali.
Roadster V2 Gravel Edition – Pro
- Lehká váha
- Pět úrovní pedálového asistenta
- Dojezd 20+ mil pro průměrné jezdce
- Displej/plyn se snadno používá
Roadster V2 Gravel Edition – Zápory
- Nejasný montážní návod
- Sedlo nemusí být ideální pro všechny jezdce
Hodnocení: 4 z 5
Kde koupit Ride1Up Roadster V2
Edici Roadster V2 Gravel lze zakoupit na webových stránkách Ride1Up za 1 345 $ a je k dispozici v barevném provedení gravel grey. Chcete-li vybrat Gravel Edition, hledejte tlačítko Gravel Edition vedle barevných možností na webu Ride1Up.
Pokud byste chtěli ušetřit trochu peněz, Roadster V2 je k dispozici také v základní edici za 1 095 $ a je k dispozici ve vínové, černé a stříbrné barvě.
Zdroj: appleinsider.com