
Nový výzkum používání iPhonu u amerických operátorů naznačuje, že v poslední době se preferuje iPhone 14, a dokonce i iPhone 11 se ukazuje jako důležitý pro Apple.
Investiční společnost JP Morgan již dříve uvedla, že řada iPhone 14 se v této fázi po jejich vydání prodává lépe než předchozí modely. Také uvedlo, že iPhone 14 Pro Max byl nejprodávanějším – a že iPhone 14 Plus nikoli.
Nyní, zatímco firma hlásí, že mix modelů se jen mírně změnil, základní iPhone 14 si vedl nejlépe. V poznámce pro investory viděné AppleInsiderAnalytici JP Morgan říkají, že iPhone 14 vzrostl na 19% podíl mezi americkými operátory.
Dříve to byl iPhone 14 Pro Max, který byl na 19 %, a iPhone 14 na 18 %. V dubnu 2023 to bylo přesně obrácené a iPhone 14 Pro Max klesl na druhé místo.
Zdá se, že část růstu iPhonu 14 přišla na úkor iPhonu 14 Pro. To kleslo z 16 % na 15 % trhu.
„Celkový podíl iPhonů se u všech tří operátorů zvýšil na 67 %. [in April]To následuje po 66% podílu v březnu a je „výrazně lepší ve srovnání s podílem v měsíci dubnu u předchozích produktových cyklů.“
Analytici JP Morgan nerozdělují další modely iPhonů na konkrétní čísla, ale poznamenávají, že iPhone 11 zůstává „ústředním pro předplacené prodeje Apple“.
„Přestože je podíl společnosti Apple na trhu předplacených služeb nízký, zákazníci, kteří si kupují předplacené telefony Apple, mají tendenci kupovat iPhone 11 namísto novějších modelů v čele s atraktivními nabídkami,“ říkají analytici. „[For] Příklad: Metro nabízí iPhone 11 zdarma s „port-in“, Boost nabízí iPhone 11 za 49,99 $ s port-in.“
Port-in je, když uživatel převede své číslo k novému operátorovi. Stojí to za to dopravce a zároveň nabízí pobídky k růstu své zákaznické základny.
Zdroj: appleinsider.com